LOADING

Heatmapy

Heatmapy to narzędzia, które umożliwiają dokładne sprawdzenie, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Twojej strony.

Wizualizacje umożliwiają prześledzenie sposobu użytkowania z serwisu przez pojedyncze osoby, jak i połączenie ich w zbiorcze trendy dotyczące poruszania się po witrynie. Obie te metody pozwalają na znalezienie miejsc, w których można usprawnić użyteczność serwisu.

NARZĘDZIA

Do analizy heatmap wykorzystujemy głównie program Crazy Egg, który umożliwia pracę zarówno na heatmapach zbiorczych, jak i ograniczających się do poszczególnych użytkowników. Dodatkową opcją jest tu możliwość posegmentowania użytkowników po czynnikach demograficznych, jak i dotyczących urządzeń, z których korzystają.

Uzupełniająco wykorzystujemy także dane z Google Analytics oraz Yandex Metrica.

HEATMAPY MOGĄ

DOSTARCZYĆ INFORMACJI O:

  • Najczęściej wybieranych przez użytkownikach ścieżkach poruszania się po stronie
  • Elementach, które przykuwają uwagę bądź, przeciwnie, pozostają przez użytkowników zupełnie niezauważone
  • Zmianach w zachowaniu użytkownika pod wpływem modyfikacji elementów na stronie
Często

Zadawane pytania

Jakie są techniczne wymagania do przeprowadzenia analizy heatmap?

W większości przypadków do przeprowadzenia analizy wystarczające jest doklejenie niewielkiego fragmentu skryptu do strony. Jest to prosta czynność, niewymagająca umiejętności programistycznych, nie ma ona też wpływu na wygląd serwisu.

Jak szybko uzyskam wyniki?

Zalecanym minimalnym okresem zbierania danych jest tydzień, choć w większości przypadków uzasadniony jest dłuższy okres, by zebrać jak najwięcej danych. Czas na analizę zebranego materiału nie przekracza kilku dni.

Co znajdzie się w raporcie?

Raport zawiera zarówno graficzną prezentację danych w postaci wycinków heatmap, w których znajdują się informacje pomocne w wyciągnięciu wniosków, jak i opisową analizę, obejmującą także rekomendacje do wdrożenia na stronie. W formie załączników zawarte są też pozostałe wykonane heatmapy.

Zapytaj o ofertę