LOADING

Architektura informacji

Właściwa architektura informacji w obrębie serwisu umożliwia użytkownikom łatwą nawigację i zwiększa szanse na to, że wykonają oni pożądane przez nas działania.

Dzięki niej możliwe jest znaczne skrócenie ścieżki działania użytkownika i zminimalizowanie ryzyka, że korzystający ze strony opuszczą ją przed zrealizowaniem celu.

Zalety odpowiedniego przygotowania

Architektury informacji

Architektura informacji strony to połączenie rozplanowania graficznego wraz z zawartością, które, w założeniu, mają ułatwić użytkownikowi interakcję z serwisem. Odpowiednie umiejscowienie odpowiednio dobranych elementów jest kluczowe dla właściwego wykorzystywania przez użytkowników możliwości serwisu i wykonywanie przez korzystającego działań, których oczekujemy.

Analogicznie błędy w architekturze sprawiają, że użytkownik może mieć problemy z wykonaniem zadań lub, co gorsza, serwis nie wzbudzi wystarczającego zaufania, by skorzystał z naszych usług. Proponowane przez nas rozwiązania są zgodne zarówno z UX jak i marketingiem wyszukiwarek (SXO).

Co robimy?

  • Analizujemy rozmieszczenie poszczególnych elementów strony i oceniamy, jaki jest ich wpływ na interakcję z użytkownikiem
  • Sugerujemy odpowiednie rozwiązania w zakresie dopasowania układu nawigacji pod kątem korzystających ze strony
  • Analizujemy zasadność umieszczenia elementów na stronie, szeregujemy je w kolejności, która sprawi, że najczęściej używane elementy będą najłatwiej dostępne
  • Prezentujemy sugestie dotyczące elementów, których brakuje użytkownikom, by mogli w pełni korzystać ze strony
Często

Zadawane pytania

Co dokładnie obejmuje analiza architektury informacji?

Wszystkie elementy strony oraz sposób ich umiejscowienia. Badanie dotyczy nawigacji, umieszczenia poszczególnych elementów kierujących użytkownika w trakcie interakcji oraz ogólnego projektu pod kątem wzbudzania w użytkowniku zaufania i zainteresowania usługami serwisu.

W jaki sposób stwierdzane jest, czy architektura jest poprawna lub błędna?

Badanie opiera się analizie eksperckiej (tzw. analiza heurystyczna) przeprowadzanej przez specjalistę w zakresie UX. Jest ona wsparta przez dostępne dane dotyczące faktycznego ruchu na stronie, jak i szacunków z narzędzi określających, czego mogą szukać użytkownicy w serwisie.

Zapytaj o ofertę