fbpx

Dowiedz się więcej o odwiedzających Twoją stronę

Analiza zachowania użytkowników

analiza-zachowan

Analiza zachowania użytkowników umożliwia zbadanie ich zachowania podczas korzystania z serwisu w oparciu o zebrane z różnych źródeł dane.

Na podstawie zgromadzonego dzięki tej analizie materiału formułowane są wnioski, mające na celu poprawienie użyteczności strony, co docelowo przekłada się na wzrost konwersji.

Co umożliwia analiza zachowania użytkownika

Dobrze przeprowadzona analiza zachowań użytkowników może dać wiele ciekawych informacji, które później można wykorzystać do rozwoju strony, na przykład:

  • Miarodajną ocenę, jakie działania podejmują użytkownicy na stronie
  • Wyciągnięcie wniosków, dotyczących możliwych błędów i zaburzeń w ścieżce użytkownika na drodze do wykonania celu
  • Dostosowanie serwisu pod kątem użytkowników na bazie rzeczywistych danych
  • Docelowo – zwiększenie ilości oczekiwanych przez użytkowników akcji, a tym samym wzrost konwersji

Co obejmuje raport z analizy zachowań?

1

Analizę

Szczegółową analizę i omówienie zebranego materiału dotyczącego zachowań użytkowników

2

Wnioski

Wnioski poparte konkretnymi danymi ilościowymi lub jakościowymi.

3

Rekomendacje

Stworzenie rekomendacji, mających na celu poprawę użyteczności serwisu.

Narzędzia do analizy zachowań , czyli co używamy

W analizie zachowań użytkowników najważniejsze są wnioski wyciągnięte przez specjalistę. Wcześniej jednak trzeba zebrać odpowiednie dane. Jest wiele narzędzi, które mogą tu pomóc. W naszej agencji używamy:

  • Narzędzi do zbierania danych dotyczących ruchu w witrynie (np. Analytics)
  • Narzędzi do analizy poruszania się użytkowników po witrynie i tworzenia heatmap (np. Crazy Egg)
  • Narzędzi oceniających możliwy potencjał witryny wśród użytkowników, poszukujących usług przez nią dostarczanych (Keyword Planner, KWFinder)

W jaki sposób możesz wykorzystać analizę zachowania użytkowników?

  • odkryjesz miejsca, w których użytkownicy mają problem z wykonaniem oczekiwanych przez Ciebie akcji
  • dowiesz się na które elementy Twojej witryny jest zwracana uwaga, a które są pomijane
  • poznasz najpopularniejsze produkty i usługi
  • zaznajomisz się ze sposobem poruszania się użytkowników po serwisie
  • będziesz mógł dopasować witrynę pod kątem oczekiwań odwiedzających
  • dopasujesz swój asortyment towarów i usług do tego, co szukają użytkownicy

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat analiza zachowania użytkowników?

Jak wiele danych potrzeba do analizy?

Im większa ilość zebranych danych, tym analiza będzie pełniejsza. Nawet jednak z krótkiego okresu można niekiedy wydobyć sporo wniosków, przy założeniu, że liczba odwiedzających serwis nie była śladowa.

Co w sytuacji, gdy dotychczas nie zbierałem żadnych danych?

W takich sytuacjach służymy wsparciem w instalacji odpowiednich narzędzi analitycznych (jak instalacji Google Analytics czy programu do tworzenia heatmap), zaś analizy dokonujemy po czasie, w którym niezbędna ilość danych do wiarygodnej analizy zostanie zebrana.

Czym analiza zachowania użytkowników różni się od audytu UX?

Analiza zachowania bazuje przede wszystkim na danych, pozyskiwanych za pomocą różnego rodzaju narzędzi. Nie są tu przeprowadzane dodatkowe badania eksperckie w zakresie usability, choć oczywiście istnieje możliwość wykonania dodatkowo także i takiej analizy.

sprawdź też

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt