fbpx

marketing zewnętrzny

Marketing zewnętrzny odnosi się do strategii promocyjnych, które firma wdraża poza swoją organizacją, aby osiągnąć potencjalnych klientów, budować świadomość marki i promować swoje produkty lub usługi.

Ta kategoria koncentruje się na różnych aspektach marketingu zewnętrznego, takich jak reklama, relacje z mediami, eventy i działania sponsorships. Znajomość odpowiednich technik i strategii jest kluczowa dla osiągnięcia sukcesu w dziedzinie marketingu zewnętrznego, a artykuły i poradniki dostępne w tej kategorii dostarczą przedsiębiorcom wiedzy i inspiracji potrzebnych do skutecznego wykorzystania tej formy promocji. Zapraszamy do czytania!

Na naszym blogu

instagram-prowadzenie-kampanii
Poradniki

Reklama instagram

Dotrzyj do użytkowników urządzeń mobilnych Prowadzenie kampanii reklamowych na Instagram Badania potwierdzają, że większość czasu spędzamy na konsumowaniu treści na smartfonach, w tym między innymi …

Czytaj "%s"

Strategie marketingu zewnętrznego – przykłady

  • Reklama: Jest to najbardziej rozpoznawalna forma marketingu zewnętrznego, obejmująca działania takie jak reklama telewizyjna, radiowa, prasowa, plakaty, ulotki itd.
  • Relacje z Mediami: Ważne jest utrzymanie dobrych relacji z mediami, aby korzystnie przedstawiać firmę i jej produkty lub usługi w wiadomościach.
  • Event Marketing: Organizacja lub sponsorowanie wydarzeń może być skutecznym sposobem na zwiększenie świadomości marki i nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami.
  • Sponsorship: Sponsorowanie wydarzeń, drużyn lub indywidualnych zawodników może być skuteczną strategią budowania marki.

Znaczenie marketingu zewnętrznego

Marketing zewnętrzny ma ogromne znaczenie, ponieważ pozwala firmom dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i promować swoje produkty lub usługi poza własną bazą klientów. Jest niezbędny dla zbudowania solidnej reputacji i zdobycia zaufania potencjalnych klientów.

Ciekawostki

Firmy często spędzają ogromne sumy pieniędzy na marketing zewnętrzny, nie zdając sobie sprawy, że równie ważne są inne aspekty marketingu, takie jak marketing wewnętrzny i relacje z klientami. Dlatego też holistyczne podejście do strategii marketingowej jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu.

Mierzenie efektów marketingu zewnętrznego

Bardzo ważnym aspektem marketingu zewnętrznego jest mierzenie efektów.

Czy efektem ma być sprzedaż, zdobycie klienta czy po prostu budowa zasięgu to już szczegół, który musisz ustalić zależnie od charakteru danego działania.

Chodzi o to by już na początku te efekty mierzyć.

Przykład:

Współpracowaliśmy z kilkoma markami, które wcześniej zdawały się na marketing w radio i magazynach. Przeznaczały na to duże pieniądze (jedna kampania potrafiła kosztować po kilkadziesiąt tysięcy złotych).

Kiedy jednak doradziliśmy, by mierzyć konkretnie efekty (m.in. z pomocą indywidualnych adresów e-mail i numerów telefonów które pojawiały się tylko przy tych kampaniach) okazało się że nie przynosiły one praktycznie żadnych nowych zapytań. W ich przypadku dużo lepsze były działania reklamowe w sieciach Facebook oraz Google, które pozwoliły dużo skuteczniej wykorzystać te budżety, przy bardzo dokładnym mierzeniu efektów.

Powiązane tagi

Powiązane kategorie