Prowadzimy skuteczne działania marketingowe – kampanie reklamowe oraz pozycjonowanie – w krajach skandynawskich tj. w Danii, Szwecji, Norwegii.

Posiadamy status Partnera Google. Przy projektach pracują specjaliści z wieloletnim doświadczeniem.

Skandynawia – atrakcyjny region do promocji Twojej firmy

Kraje skandynawskie – Dania, Szwecja i Norwegia – to atrakcyjny region dla reklamodawców. Główny powód to wysoki poziom zamożności obywateli tych krajów.

Jest kilka grup polskich firm, zainteresowanych pozycjonowaniem i reklamą w Skandynawii:

  • sklepy e-commerce (wielojęzyczne lub nakierowane konkretnie na Danię, Norwegię czy Szwecję). Często sprzedają one towary droższe, wysokomarżowe.
  • usługi świadczone na miejscu w Danii, Norwegii, Szwecji przez polskie firmy - od małych jednoosobowych firm po większe, kilkunastoosobowe firmy. Często to usługi związane z budowlanką, wykończeniami domów, transportem
  • polscy producenci szukający nowych rynków zbytu za granicą - producenci mebli, luksusowych dóbr i akcesoriów
  • usługi świadczone na terenie Polski, których oferta kierowana jest do mieszkańców Skandynawii - najpopularniejszy przykład to turystyka medyczna od usług stomatologicznych po medycynę estetyczną

Nie bez znaczenia jest też dobra komunikacja z krajami skandynawskimi. Od połączeń drogowych, po połączenia lotnicze czy promy.

Dlaczego warto wybrać Carted

W Carted pracują specjaliści z wieloletnim doświadczeniem. Nasi specjaliści mają pomiędzy 5 a 10 lat doświadczenia w marketingu internetowym i w prowadzeniu kampanii reklamowych.

Nasza firma posiada status partnera Google. Przyznawany jest on tylko firmom, które prowadzą kampanie reklamowe o określonych, dużych budżetach, oraz dbają o jakość prowadzonych działań marketingowych.

Ciągle też się kształcimy. Bierzemy udział w Akademii Google, zdobywamy nowe certyfikaty potwierdzające nasze umiejętności. Bierzemy też udział w różnych kursach i szkoleniach. Oczywiście doświadczenie zdobywamy też pracując z naszymi klientami, którzy działają w kilkudziesięciu różnych branżach.

Analityka internetowa – podstawa naszych działań

W ramach współpracy dbamy o odpowiednią konfigurację Google Tag manager i innych narzędzi. Konfigurujemy cele i zdarzenia dzięki czemu możemy dokładnie śledzić wyniki naszych działań. Co miesiąc będziesz dostawał raporty z podsumowaniem najważniejszych informacji.

Celem nadrzędnym prowadzonych przez nas działań jest wypracowanie jak najlepszego ROI czyli zwrotu z inwestycji w marketing. Dlatego tak ważne jest odpowiednie mierzenie efektów osiąganych z pomocą poszczególnych kanałów ruchu.

Skuteczne działania marketingowe w Skandynawii

Z naszego doświadczenia przy prowadzeniu setek projektów wiemy, że najlepiej działa połączenie reklam oraz pozycjonowania. Powód jest prosty. Reklama pozwoli sprowadzić ruch praktycznie od razu (po uruchomieniu i zatwierdzeniu kampanii reklamowych); pozycjonowanie sprowadzi ruch w dłuższym terminie, ale jego pozyskanie będzie tańsze niż ruchu z reklam.

Dzięki temu na ruch pracuje kilka kanałów:

  • reklamy Google Ads
  • reklamy Facebook
  • reklamy produktowe
  • reklamy YouTube
  • pozycjonowanie (ruch organiczny)

Tym samym zbiera się od razu więcej danych. Po czasie jesteśmy w stanie ocenić, które z tych kanałów najlepiej konwertują, gdzie warto zwiększyć wydatki, a gdzie zmniejszyć.

Koszty działań marketingowych w Skandynawii

Koszt działań marketingowych w Skandynawii będzie wyższy niż w Polsce z dwóch głównych powodów:

1) większe koszty przygotowania tekstów reklamowych (tłumaczenia, copywriting) oraz tekstów do procesu pozycjonowania
2) większe koszty kliknięć wynikające z większej konkurencji

Mamy doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych i działań SEO na tradycyjnie drogich rynkach jak Australia, Szwajcaria czy Stany Zjednoczone. Potrafimy doradzić jak najlepiej wykorzystać dany budżet marketingowy.

Przykładowo jeśli budżet na marketing jest mocno ograniczony to wtedy można zrezygnować z reklamy tekstowej, generującej duże koszty za poszczególne kliknięcie i przeprowadzić kampanie reklamowe z pomocą reklam graficznych, nastawionych. Takich sposobów jest więcej. Zawsze dokonujemy analizy konkurencji i przedstawiamy najlepsze możliwe sposoby działań.



Często

Zadawane pytania

  • Czy mogę zdecydować się tylko na prowadzenie reklam lub tylko na pozycjonowanie?
  • Tak. Jak zaznaczyliśmy, najlepiej jest prowadzić działania łączone (tj. reklamę i SEO), ale jeśli w tym momecie Klientowi zależy na budowie ruchu tylko z jednego kanału to możemy przedstawić na to ofertę.

  • Czy pozycjonujecie sklepy e-commerce?
  • Tak, mamy doświadczenie w promocji sklepów e-commerce w Polsce i za granicą. Możemy zająć się pozycjonowaniem sklepu na Skandynawię jak również zadbać o odpowiednie reklamy.

  • Czy pozycjonujecie i prowadzicie reklamy dla lokalnych firm, działające w obrębie danej miejscowości, regionu w Danii, Szwecji lub Norwegii?
  • Tak. Jeśli prowadzisz biznes w ramach określonego obszaru to możemy pomoć w prowadzeniu działań marketingu lokalnego. Dbamy wtedy o odpowiednie dobranie obszaru wyświetlania reklam oraz o przeprowadzenie optymalizacji tak by maksymalnie skupić się na danym regionie.

  • Czy możecie podjąć się działań reklamowych i SEO równolegle we wszystkich trzech krajach skandynawskich?
  • Jest taka możliwość, przy czym w takim przypadku trzeba pamiętać że potrzebny będzie nieco większy budżet na marketing niż w przypadku działań nakierowanych tylko na jeden kraj.

  • Na jaki czas podpisywana jest umowa o świadczenie usług marketingowych w Skandynawii?
  • Umowa nie narzuca długich ram czasowych. Minimalny czas trwania umowy to 3 miesiące. Po tym okresie masz możliwość zakończenia współpracy na koniec bieżącego miesiąca.

  • Jakie reklamy możecie poprowadzić w Skandynawii?
  • Rodzaj i kanały reklamowe dobieramy indywidualnie dla każdego biznesu i celów sprzedażowych jakie chce osiągnąć. Mamy doświadczenie w prowadzeniu reklam YouTube, Google Ads, reklam produktowych Merchant Center, reklam na Facebook i Instagram i innych.

  • Kiedy pojawią się efekty działań SEO?
  • Efekty w dużej mierze zależą od tego jak szybko uda się wprowadzić zmiany optymalizacyjne. Zazwyczaj pierwsze zauważalne efekty widoczne są w drugim kwartale współpracy.

  • Czy prowadzicie kampanie reklamowe dla branży medycznej (turystyka medyczna nastawiona na ściągnięcie pacjentów z krajów skandynawskich do Polski)?
  • Tak, prowadzimy. Tu jednak jesteśmy uzależnieni od wymogów prawnych. Są obszary medycyny i usługi, których nie można reklamować. Mamy tu jednak spore doświadczenie w promocji usług medycznych dlatego podpowiemy jakie są możliwości na ściągnięcie pacjentów ze Skandynawii do Polski.

  • Kto będzie odpowiadał za prowadzenie działań reklamowych oraz działań pozycjonowania na Skandynawię?
  • Jesteśmy małą agencją, która duże znaczenie przykłada do jakości obsługi. Nie zlecamy dalej (outsourcing) działań marketingowych na zagranicę. Za prowadzenie działań marketingowych będzie odpowiedzialny specjalista z wieloletnim doświadczeniem w branży, który pracuje bezpośrednio u nas.

  • Czy prowadzicie reklamy, pozycjonujecie też w innych krajach?
  • Tak, sprawdź pozycjonowanie i reklama Stany Zjednoczone, pozycjonowanie i reklama Niemcy, reklama Rosja, pozycjonowanie i reklama Szwajcaria czy pozycjonowanie i reklama w Czechach.