Oferujemy kompleksową usługę pozycjonowania stron internetowych oraz prowadzenia kampanii reklamowych na terenach UK (Wielka Brytania – Anglia, Szkocja, Walia, Irlandia Północna) oraz Irlandii Południowej.

Dlaczego warto powierzyć marketing na zagranicę naszej agencji? Mamy doświadczenie w promocji kampanii na różnych rynkach zagranicznych. Mamy status partnera Google. Oznacza to, że prowadzimy kampanie reklamowe o odpowiednio dużych budżetach trzymając odpowiednią jakość.

Wybierając naszą agencję masz pewność że:

  • za działania reklamowe będzie odpowiadał doświadczony specjalista, z którym będziesz miał bezpośredni kontakt
  • raportujemy działania i uzyskane efekty
  • wspólnie ustalimy strategię najlepszą dla danego rynku

Specyfika działań marketingowych w Anglii, Irlandii, Szkocji, Walii – sklepy e-commerce

Rynek angielski charakteryzuje się kilkoma ważnymi cechami. Po pierwsze działa tu Amazon, który ma bardzo dobrą widoczność i okupuje pierwsze miejsca w większości sektorów.

Dodajmy do tego Ebay, który również pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Wszystko to sprawia, że topowe pozycje są obsadzone przez największych graczy. Nie znaczy to jednak że pozycjonowanie czy reklamy nie mają na tych rynkach sensu. Wręcz przeciwnie. Musi być po prostu dobrze przemyślane i zaplanowane.

Na plus działa fakt, że to duży rynek. Sam rynek ecommerce w UK to pod kątem sprzedaży trzeci rynek na świecie ze sprzedażą w 2019 roku na poziomie 200 miliardów funtów.

Z innych rzeczy, które są specyficzne dla rynku angielskiego:

  • szybka wysyłka ma znaczenie – większość sklepów e-commerce oferuje dostawę następnego dnia i mieszkańcy Wielkiej Brytanii oraz Irlandii się do tego przyzwyczaili
  • darmowa wysyłka – dość sporo sklepów oferuje darmową wysyłkę. Nie wszystkie, ale jest to jednak coś, na co kupujący zwracają uwagę
  • zwroty – kupujący na tych rynkach często zwracają zakupione towary. Preferują sklepy, które dają im możliwość bezpłatnego zwrotu

Jak widać, jest to atrakcyjny rynek pod kątem potencjału. Trzeba jednak pamiętać, że jest to rynek wymagający, ze świadomym klientem który zwraca uwagę na rzeczy jak szybkość wysyłki, koszt, możliwość bezpłatnego zwrotu towaru itd.

Specyfika działań marketingowych w Anglii, Irlandii, Szkocji, Walii – usługi

Poza e-commerce są też inne atrakcyjne obszary, gdzie można znaleźć wielu klientów. Jest to na pewno obszar usług, szczególnie tych wyspecjalizowanych. Wiele polskich firm chce zdobywać klientów na rynku brytyjskim, np. w ramach usług programistycznych, bo mogą tam liczyć na dużo lepsze stawki niż w Polsce.

Chcąc sprzedawać usługi na rynku angielskim konieczne jest dobre poznanie oczekiwań klientów. Istotna jest także dobra obsługa – najlepiej znajdująca się na miejscu w UK lub przynajmniej znająca bardzo dobrze język.

Marketing w miastach – Londyn, Dublin i inne

Trzecim istotnym obszarem, gdzie polskie firmy szukają klientów jest rynek lokalny. Jest sporo firm działających bezpośrednio w Londynie, Dublinie i innych większych miastach UK i Irlandii Południowej. Usługi marketingowe świadczone przez brytyjskie firmy są drogie, dlatego szukają polskich firm, które mogą im pomóc w promocji w danym regionie.

Jakie działania marketingowe będą skuteczne na Wielką Brytanię?

Na rynkach zagranicznych sprawdza się to co w Polsce – połączenie działań reklamowych z pozycjonowaniem. Dzięki temu zapewnia to ruch z dwóch istotnych kanałów – płatnego i bezpłatnego.

Konkretny dobór reklam zależy od obszaru, w którym działa dana firma, od budżetu na marketing. Zawsze już na etapie ofertowania staramy się doradzić jakie są opcje i które z nich będą najlepsze dla konkretnego typu biznesu.

Popularniejsze działania marketingowe, z których wybieramy najlepsze dla Twojego biznesu:

  • kampanie produktowe Merchant Center
  • reklama tekstowa Google Ads
  • reklama graficzna – display
  • reklama na YouTube
  • reklama na Facebook i Instagram
  • reklama remarketing
  • pozycjonowanie sklepów
  • pozycjonowanie lokalne firm np. Londyn, Dublin
  • pozycjonowanie firm świadczących usługi

Jak widać jest to dość szeroki wachlarz usług, które można wykorzystać do ściągnięcia ruchu na twoją stronę.

Warto łączyć właśnie reklamy z pozycjonowaniem. Zaleta reklam – sprowadzą ruch już od samego początku, od uruchomienia kampanii. Pozycjonowanie – zajmuje więcej czasu na wypracowanie efektów, ale ruch który można sprowadzić z pomocą pozycjonowania może być naprawdę spory.

Koszty reklamy, pozycjonowania w UK – Anglii, Szkocji, Irlandii, Walii

Koszty zależą od konkurencji danej niszy i nakładów pracy – roboczogodzin, kosztów linkowania, by osiągnąć zadowalające efekty.

Jeśli chodzi o wariant podstawowy to prezentuje się on następująco:

1000 Prowadzenie kampanii reklamowej

Prowadzenie kampanii reklamowej na wybranym kanale od 1000zł netto / miesiąc. W przypadku łączenia większej liczby kanałów reklamowych przedstawiamy ofertę na współpracę w formie pakietu.

2500 Pozycjonowanie stron internetowych na UK

Od 2500zł netto / miesiąc – pozycjonowanie stron internetowych w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii. Ostateczna cena zależy od konkurencji w danej niszy, od tego czy to pozycjonowanie lokalne czy ogólnokrajowe itd.

5000 Pozycjonowanie sklepów internetowych e-commerce na Wielką Brytanię

Sklepy internetowe pozycjonujemy w Wielkiej Brytanii i Irlandii od 5000zł netto. Rynek e-commerce w tych krajach jest mocno konkurencyjny i wymaga odpowiednich nakładów, by zapewnić linkowanie na odpowiednim poziomie.

Jak wygląda współpraca w przypadku marketingu na Wielką Brytanię

Na samym początku, już na etapie ofertowania, ustalamy najważniejsze cele biznesowe twojej firmy. Z tą wiedzą łatwiej jest nam zaproponować odpowiednie rozliczenie i strategię.

Proponujemy kilka wariantów rozliczeń – od minimalnego po maksymalny.

Umowę zawsze podpisujemy na czas nieokreślony, z możliwością wypowiedzenia na koniec bieżącego miesiąca. Oznacza to, że nie ma żadnych zapisów wiążących ciebie do współpracy z nami na określony czas. Naszym celem jest doprowadzenie do sytuacji, gdzie Ty jako klient jesteś na tyle zadowolony z jakości pozycjonowania czy prowadzonych reklam że sam chcesz kontynuować współpracę.

Po ustaleniu warunków i podpisaniu umowy zaczynamy formalnie współpracę. W pierwszym miesiącu poświęcamy czas na dokładne ustalenie celów biznesów, na podstawie których zaproponujemy strategię działań na najbliższe miesiące.

Szczególnie w przypadku reklam pierwsze miesiące współpracy to okres testowania różnych pomysłów i sprawdzania kosztów na różnych kanałach reklamowych. Na podstawie własnego doświadczenia wiemy, które kanały będą pasowały dla Twojej firmy. Trzeba jednak sprawdzić jakie są faktyczne koszty i wybrać te kanały reklamowe gdzie można osiągnać najlepsze ROI.

W przypadku SEO na Wielką Brytanię i Irlandię zaczynamy od ustalenia najważniejszych podstron (oferty, kategorie, produkty), które chcesz promować. Następnie na bazie tych ustaleń dobieramy najlepsze słowa kluczowe.

Kolejny krok to zalecenia optymalizacyjne. Wykonujemy dokładny audyt strony i sporządzamy dokumentację zawierającą uwagi do strony.

W SEO poza optymalizacją ważny jest link building. Zdobywamy linki z zewnętrznych serwisów, które wzmocnią domenę twojej firmy i pomogą osiągnąć lepsze pozycje na dane frazy.

Treści przy pozycjonowaniu i reklamach w Anglii, Szkocji, Irlandii

Tu jest prosty podział:

  • za treści w ramach kampanii reklamowych, w ramach pozycjonowania (dodawania artykułów sponsorowanych itd.) odpowiadamy my
  • za treści na stronie firmowej odpowiadasz Ty. Po prostu jako właściciel firmy znasz najlepiej swoją branżę i masz najszerszą wiedzę, by takie treści przygotować

Nie znaczy to że jesteś zostawiony sam sobie jeśli o tworzenie treści na stronę firmową chodzi. Możesz pisać je sam, możesz też zatrudnić do tego copywritera. Z naszej strony możesz liczyć na wsparcie w postaci:

  • wytycznych – które treści pisać w pierwszej kolejności
  • długość, forma
  • słowa kluczowe, które powinny zawierać treści

Dodatkowo analizujemy też treści na stronach konkurencji i na podstawie tego przygotowujemy dodatkowe zalecenia.

Treści to podstawa sukcesu w SEO dlatego ściśle tu z Tobą współpracujemy i pomagamy stworzyć jak najlepsze treści, które pomogą osiągnąć dobre wyniki.



Często

Zadawane pytania

Jakie działania marketingowe sprawdzą się na Wielką Brytanię?

Najlepsze jest połączenie działań reklamowych oraz pozycjonowania. Oczywiście jeśli kleint chce zacząć tylko od reklam lub pozycjonowania na Wielką Brytanię to jest taka możliwość. Jednak jeśli mówimy o kompleksowej usłudze marketingu to będzie to właśnie wybranie najlepszych reklam dla danej niszy i połączenie ich z pozycjonowaniem.

Jakie są koszty pozycjonowania i prowadzenia kampanii reklamowych na UK?

Prowadzenie kampanii reklamowych zaczyna się od 1000zł netto. Pozycjonowanie na Wielką Brytanię i Irlandię od 2000zł netto. Końcowe ceny zależą od konkurencyjności w danej niszy, liczby kanałów reklamowych na których prowadzone są działania oraz wielkości budżetu reklamowego.

Kto będzie odpowiedzialny za prowadzenie reklam/pozycjonowania dla mojej firmy w UK?

W naszym zespole pracują specjaliści z wieloletnim doświadczeniem – pomiędzy 3 a 10 lat w branży marketingu internetowego. Ponadto posiadamy status Partnera Google. Odpowiadając na pytanie – za działania będzie odpowiedzialna osoba, która prowadziła już kampanie o podobnej wielkości i ma odpowiednie doświadczenie.

Jakie macie doświadczenie w promocji firm za granicą?

Jako agencja zaczynaliśmy od współpracy z firmami polskimi, ale dość szybko poprzez poelcenia nawiązaliśmy współpracę z firmami zagranicznymi. Obecnie prowadzimy kampanie reklamowe i pozycjonowanie w krajach jak Australia, Stany Zjednoczone, Szwajcaria, Rumunia, Węgry, Czechy.