LOADING

Uczestniczyliśmy w Analytics Summit 2016

analyticssummit-logoAnalytics Summit jest to darmowa konferencja o tematyce analityki internetowej przygotowana przez observepoint.com. Wystąpiło na niej ponad 25 prelegentów (wśród nich przedstawiciele Adobe, Google, Domo, Forrester, Hewlett-Packard) i uczestniczyło ponad 5300 osób

Odbyło się 25 prezentacji. Poruszyły one spektrum zagadnień analitycznych: od informacji, jak rekrutować zespół analityczny, przez najczęstsze problemy i błędy, po dzielenie się swoim doświadczeniem na podstawie wybranych case studies.

Wszystkie prezentacje są dostępne przez najbliższy miesiąc na stronie wydarzenia (osoby zainteresowane prosimy o kontakt pomożemy Wam się tam zalogować).

Czy było warto?

Odpowiedź krótka – tak. Dlaczego?

  • Żeby zobaczyć jak działają nowe technologie webowe w praktyce, jak doskonale stworzony portal do obsługi konferencji. Od możliwości zdobywania osiągnięć i nagród rzeczowych, przez czaty, konta profilowe, dokumenty do pobrania, „salę wystawową” gdzie można dowiedzieć się więcej o prelegentach i ich firmach, po oczywiście agendę i możliwość oglądania prezentacji, w trakcie których można było zadawać pytania.
  • Aby posłuchać parę naprawdę ciekawych i interesujących prezentacji
  • W celu zdobycia paru kontaktów biznesowych
  • By po raz kolejny w życiu przekonać się jak smutne musi być pracowanie w wielkiej korporacji i posiadanie „takich” problemów jakie były omawiane na prezentacjach… 🙂

Która prezentacja była najlepsza?

Chociaż nie udało nam się obejrzeć wszystkich prezentacji (parokrotnie były prezentowane 3 prelekcje w tym samym czasie), śmiało możemy polecić trzy, które mogą się spodobać każdemu zainteresowanemu tematem.

Lessons Learned About Being Successful in AnalyticsLessons Learned About Being Successful in AnalyticsAdama Greco z Analytics Demystified było dużo lepsze niż można się było spodziewać 🙂 Nie był to nudny wykład, gdzie „Pan Prezes” opowiada swoją drogę ku szczytowi, tylko krótkie historie ciekawych case studies. Adam skupił się na najciekawszych, często bardzo drobnych zmianach jakie wprowadzał na serwisach klientów, które powodowały ogromne zyski, ale również wspomniał o tym jak dzięki poprawnemu wdrożeniu analityki można udowodnić szefostwu olbrzymie błędy. Historia nieudanej inwestycji dotyczy wykupienia milionowej kampanii reklamowej w trakcie meczu Super Bowl, która w ogóle nie wpłynęła na wzrost sprzedaży produktów firmy Salesforce.

Kolejnym wykładem godnym polecenia było „Google Analytics Crash Course: 25 the Best Tricks and HacksLori McNeill z Riptide Analytics. Jak sama nazwa wskazuje było to zestawienie 25 ciekawych tricków do Google Analytics. Tutaj nie ma co się rozpisywać 😉 zachęcamy do obejrzenia prezentacji albo ściągnięcia PDFa – http://www.observepoint.com/analyticssummit/

Data Storytelling: The Essential Data Science Skill Everyone NeedsTrzecia, najlepiej przygotowana prezentacja, którą polecamy wszystkim, nie tylko zainteresowanym analityką to „Data Storytelling: The Essential Data Science Skill Everyone NeedsBrenta Dykesa z Domo. Mistrzowsko opowiedziana historia o tym jak… opowiadać historie stojące za danymi statystycznymi. Świetny wykład tłumaczący jak ludzie odbierają fakty, jak sposób ich prezentacji wpływa na możliwość zmiany poglądów itd. Brent na przykładach opisuje dlaczego emocje są niejednokrotnie mocniejsze/lepsze w podejmowaniu decyzji niż czyste statystyki. Tematem przewodnim prezentacji jest informacja odpowiadająca na pytanie, co składa się na dobry przekaz? Są to odpowiednio:

  1. czyste dane statystyczne
  2. dobre wizualizacje tych danych
  3. najważniejsza narracja, im lepsza historia opowiedziana w trakcie prezentacji tym większe szanse na sukces
Podaj dalej
Maciej Grużlewski

Wspólnik w Carted.pl. Kiedyś SEOwiec, później programista wdrożeniowiec zaleceń optymalizacyjnych, aktualnie analityk. Zwolennik łączenia działań marketingowych na wielu źródłach ruchu.

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *