Doradztwo e-commerce
Ile kosztuje doradztwo e-commerce
Dowiedz się ile kosztuje doradztwo e-commerce
Doradztwo e-commerce to temat, który warto rozważyć już na wcześniejszym etapie rozwoju swojego sklepu. Dla wielu przedsiębiorców inwestowanie w tę usługę może wydawać się zbędnym wydatkiem, ale ta inwestycja może szybko się zwrócić.
Doradztwo e-commerce – korzyści
Korzystanie z usług doradczych w e-commerce niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim, eksperci mogą pomóc w identyfikacji skutecznych strategii marketingowych, optymalizacji procesów zakupowych oraz poprawie doświadczeń użytkowników. Inaczej mówiąc, eksperci dzielą się z Tobą swoim doświadczeniem zdobytym przy pracy z wieloma innymi sklepami. Oferują świeże spojrzenie na to co robisz dobrze a co warte jest poprawy w prowadzeniu sklepu.
Rodzaje rozliczeń w doradztwie e-commerce
Koszty doradztwa e-commerce mogą się różnić w zależności od wybranego modelu rozliczeniowego. Najpopularniejsze formy to rozliczenie godzinowe i projektowe. Ostateczny koszt będzie zależał też od wielkości sklepu i etapu rozwoju. Mniejsze sklepy, z węższym asortymentem na początku działania będą wymagały innej strategii niż sklepy duże, generujące kilkadziesiąt konwersji dziennie.
Rozliczenie godzinowe a konsulting
W przypadku rozliczenia godzinowego, klient płaci za każdą godzinę pracy konsultanta. Jest to często wybierane przez firmy, które potrzebują regularnej pomocy, ale nie chcą zobowiązywać się do długoterminowej współpracy. Rozliczenie godzinowe przypomina bardziej tradycyjny konsulting, gdzie płaci się za czas poświęcony na analizę problemów i proponowanie rozwiązań.
Projektowe podejście do doradztwa e-commerce
Rozliczenie projektowe polega na umawianiu się na wykonanie konkretnego audytu i przygotowanie strategii. W tym przypadku, opłata jest zazwyczaj jednorazowa i dotyczy całego projektu od początku do końca. To idealne rozwiązanie dla firm, które potrzebują konkretnej pomocy w określonym obszarze działalności. Przykładowo widzisz problem z niską konwersją z kanałów ruchu płatnego lub duży współczynnik porzuceń koszyka. W takim przypadku doradca e-commerce może pomóc ci w tych konkretnych obszarach i na tym skupi się jego praca.
Czynniki wpływające na ostateczny koszt
Ostateczny koszt doradztwa e-commerce zależy od kilku czynników. Wielkość sklepu, zakres potrzebnych usług oraz czas, jaki doradca musi poświęcić na projekt, mają kluczowe znaczenie. Im większy sklep i szerszy zakres usług, tym wyższy będzie koszt. Warto jednak pamiętać, że dobrze przeprowadzony audyt może przynieść znaczące oszczędności w przyszłości.
Przykładowe stawki na rynku
Na rynku stawki godzinowe doradców e-commerce zazwyczaj zaczynają się od 300 zł za godzinę. Koszt kompleksowego audytu i opracowania strategii może wynosić około 5000 zł. Choć mogą to być znaczące kwoty, warto traktować je jako inwestycję w przyszłe zyski i rozwój firmy.
Rozkładanie kosztów w czasie
Jedną z zalet doradztwa e-commerce jest możliwość rozłożenia kosztów w czasie. Firmy mogą zdecydować się na długoterminową współpracę, która pozwoli na rozbicie całkowitego kosztu na mniejsze, miesięczne raty. To rozwiązanie ułatwia planowanie budżetu i minimalizuje ryzyko finansowe. Na takiej zasadzie współpracujemy z mniejszymi sklepami, które nie mają jeszcze dużych budżetów na uzyskanie pomocy.
Sprawdź też inne wpisy na temat doradztwa e-commerce: