LOADING

Skrypty ecommerce – przegląd najlepszych skryptów do pozycjonowania

Na rynku jest sporo różnych skryptów sklepów internetowych. Różnią się między sobą rodzajem licencji (darmowe, płatne) czy też możliwością pozycjonowania i optymalizacji pod Google. Dalej przedstawiamy popularniejsze skrypty spotykane w Polsce i przedstawiamy ich wady i zalety.

IAISHOP

iaiDuży sklepowy CMS, raczej dla większych sklepów internetowych.. Posiada wiele rozwiązań wspomagający prowadzenie ecommerce. Niestety pod względem SEO nie jest tu za dobrze. Wady? Bardzo nieintuicyjne pochowanie ustawień meta tagów (całe szczęście jest możliwość tworzenia szablonów), trudno wdrożyć dodatkowe opisy oraz nieszablonowe rozwiązania. Dostęp do plików widoków w jakieś archaicznej formie. Panel nie jest “dla” użytkownika, poruszanie się w nim jest bardzo utrudnione. Ciężko wdrożyć często nawet pozornie proste zmiany.

Sklepowy serwis nastawiony jest na dodatkowe zyski z indywidualnych wdrożeń dla klienta – wszystkie są dodatkowo wyceniane, ale dzięki temu można wdrożyć większość rzeczy. Nie polecamy tego skryptu z uwagi na jego przestarzały charakter. Niby można zrobić w nim dużo, ale jest to okupione dużą ilością pracy i kosztuje. Pytanie czy warto się męczyć skoro są lepsze rozwiązania.

Plusy:

  • możliwość konfiguracji serwisu według własnych potrzeb
  • dużo rozwiązań wspomagających prowadzenie Ecommerce

Minusy:

  • nieintuicyjny
  • archaiczny
  • brak zaawansowanych rozwiązań SEOwych

SHOPLO

shoplo-logoSkrypt raczej dla małych sklepów internetowych.

Ten system sklepowy pozytywnie nas zaskoczył. Zapowiadało się kolejne sklepowe rozwiązanie dla masowego klienta, a okazało się, że możliwości edycji i modyfikacji są spore. Pod względem SEO i optymalizacji jest w porządku – nie dość, że intuicyjnie z panelu jesteśmy w stanie ustawić podstawową optymalizację to dodatkowo mamy dostęp do plików widoków gdzie możemy wdrożyć wszystko co chcemy. Niestety niektóre SEOwe rozwiązania musimy wdrażać ręcznie, bezpośrednio w kodzie.

Plusy

  • intuicyjny, przyjemny panel
  • dostęp do plików widoków
  • podstawowa optymalizacja seo z panelu

Minusy:

  • problem z indywidualnym nagłówkiem h1 (nazwa kategorii)
  • wymaga trochę doświadczenia i wiedzy, żeby odpowiednio okiełznać filtrowanie i podział na podstrony

SOTESHOP

soteSkrypt dla większych sklepów internetowych.

Na pierwszy rzut oka wydaje się wszystko OK, profesjonalny panel, mnogość ustawień itd. Niestety trudno się w tym wszystkim odnaleźć, jest nieintuicyjnie. Pod względem SEO jest średnio. Podstawowe zmiany można wdrażać bezpośrednio z panelu – opisy, przekierowania, mapy strony albo meta dane. Jednak widoki serwisu przeważnie nie są ładnie umieszczone w tradycyjnych plikach widoków, a podzielone na moduły (przez co jest problem ze zmianą nazwy kategorii). To wszystko sprawia, że trudno wdrożyć tam “nieszablonowe” rozwiązania. Ponadto kuleją canonicale albo chociaż możliwość ustawienia noindex na stronach filtrowania przez co tworzą się niepotrzebne kopie treści.

Niewątpliwym plusem jest serwis, który odpowiada na pytania klientów oraz mnogość dodatkowych modułów (niestety często drogich).

Plusy:

  • możliwość ustawienia TITLE z szablonu,
  • sitemapa xml
  • edycja pliku htaccess
  • miejsce na przekierowania dla laika
  • moduły dla allegro, płatności
  • serwis klienta

Minusy:

  • integracje dodatkowo płatne
  • nieintuicyjny
  • problemy z zarządzeniem zawartością
  • brak canonicali na sortowaniu

Shoper/Clickshop

shoper.pl-logoSkrypty dla małych jak i średnich sklepów internetowych.

Bliźniacze skrypty. Dostępne dla klientów w bardzo atrakcyjnych rozwiązaniach cenowych, jednak (nie licząc najdroższych pakietów) bez dostępu do plików i możliwości postawienia na własnym serwerze.

Zależnie od wersji możemy również nie mieć możliwości edycji pliku htaccess co odbija się brakiem możliwości wdrożenia przekierowań. Osobiście zawsze nas dziwią tego typu ograniczenia.

Panel jest bardzo intuicyjny i łatwy w obsłudze. Możemy wdrażać w nim meta dane za pomocą szablonów oraz indywidualnie dla każdej kategorii i produktu. Posiadamy również dostęp do plików widoków co umożliwia ręczne wdrożenie bardziej zaawansowanych rozwiązań SEOwych jak i tagów SEMowych. Tradycyjnie jak z większością CMSów sklepowych lekki problem stanowią nieszablonowe nazwy kategorii (w h1) oraz canonicale – można to poprawić w plikach widoków.

Plusy:

  • optymalizacja meta tagów
  • dostęp do plików widoków
  • łatwa integracja ze skryptami Google
  • canonicale na zmienione adresy url kategorii

Minusy:

  • brak dostępu do htaccessa
  • brak bardziej zaawansowanych SEO opcji w panelu
  • brak dostępu do logiki sklepu

PrestaShop

prestaSkrypt dla średnich i dużych sklepów internetowych.

Jeden z najpopularniejszych darmowych skryptów sklepowych. Bardzo duża społeczność, olbrzymia ilość modułów (płatnych i darmowych), możliwość znalezienia rozwiązania na większość problemów jakie mogą nas spotkać przy obsłudze. Fajny, intuicyjny panel z możliwością ustawienia wielu SEO wytycznych. Od meta tagów indywidualnie dla produktu bądź kategorii, po własne adresy URL. Niestety pomimo tak dużej popularności, każda wersja “Presty” posiada parę mankamentów, które musimy ręcznie poprawić w plikach widoków. Najczęstszymi problemami do rozwiązania są:

  • duplikacja opisów kategorii na stronicowaniu,
  • opis podkategorii w “title” linku w menu,
  • brak canonicali na sortowaniu kategorii,
  • brak indywidualnych h1 na stronach kategorii i produktów

Na szczęście mamy dostęp do logiki skryptu jak i plików widoków, dzięki czemu możemy wdrożyć wszystko o czym pomyślimy. Oczywiście wymaga to trochę wiedzy i doświadczenia.

Uważamy, że PrestaShop jest najlepszym darmowym CMSem sklepowym.

Plusy:

  • intuicyjny panel
  • mnogość modułów
  • duża społeczność
  • podstawowa optymalizacja SEO z panelu
  • dostęp do plików logiki skryptu jak i widoków

Minusy:

  • problem z dodatkowymi treściami (np. blog)
  • brak zaawansowanych ustawień SEO z panelu
  • problemy z wydajnością przy nieodpowiedniej konfiguracji serwera
Podaj dalej

Subscribe for FREE Marketing Pro Newsletter!

Subscribers get the best curated content for you

Szymon Spychała

Wspólnik w Carted.pl. Pasjonat tematyki e-commerce i możliwości rozwoju oraz zarabiania jakie daje internet.

Powiązane artykuły

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *