Pozycjonowanie WooCommerce – dlaczego warto zdecydować się na optymalizację SEO sklepu internetowego?
Optymalizacja SEO sklepu internetowego oparta o WooCommerce, czyli platformę CMS WordPress pozwoli zwiększyć liczbę klientów realnie zainteresowanych zakupami w Twojej witrynie. Przełoży się to na wzrost współczynnika konwersji, dzięki czemu odnotujesz nie tylko dodatkowe zakupy w serwisie, ale również inne działania związane z mikrokonwersją, m.in.:

  • dodanie produktu do koszyka,
  • zapis na newsletter,
  • dodatkowe wyświetlenia stron produktowych,
  • udostępnienie treści w mediach społecznościowych,
  • pobranie e-booka produktowego,
  • wykonanie połączenia telefonicznego lub napisanie maila,
  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • dodanie oceny do produktu,
  • rejestracja w sklepie internetowym.

Warto również wspomnieć, iż sklepy przygotowywane na bazie wtyczki WooCommerce mogą zostać niemal perfekcyjnie dostosowane do wymagań potencjalnych klientów pod kątem zakupowym. W efekcie ścieżka konwersji zostanie dopracowana kompleksowo – w taki sposób, żeby konsument od razu po wejściu na stronę kierował się do zakupu produktu lub wykonania działania powodującego mikrokonwersję.

Pozycjonowanie WooCommerce – komu dedykujemy wdrożenie działań SEO na platformie CMS WordPress?

Pozycjonowanie WooCommerce dedykujemy właścicielom sklepów internetowych, którzy chcą w relatywnie krótkim okresie uzyskać satysfakcjonujące efekty związane z wysokim poziomem widoczności serwisu oraz sprzedaży oferowanych produktów. Biorąc pod uwagę aktualne standardy w szeroko pojętej branży e-commerce, sklepy oparte na wtyczce WooCommerce są najchętniej wybierane przez przedsiębiorców dzielących się na 3 grupy:

  1. właściciele sklepów prowadzący działalność na szeroką skalę – oferujący wiele różnorodnych produktów z licznych kategorii;
  2. osoby, którym zależy na niezależności podczas projektowania sklepu – ze względu na system pt.: „Open Source” z otwartym kodem źródłowym;
  3. przedsiębiorcy stawiający na niskie koszty prowadzenia e-commerce – jedyna opłata, jaką ponosimy w przypadku WooCommerce wiąże się ze zleceniem stworzenia serwisu dla fachowca (jeżeli porównamy WooCommerce do systemów typu SaaS, np. Shoper, dojdziemy do wniosku, że długofalowe rozwiązania powinny opierać się wyłącznie o systemy Open Source – ze względu na większą opłacalność w perspektywie kilku lat).

Warto również wspomnieć, iż pozycjonowanie sklepów WooCommerce jest stosunkowo prostym zadaniem m.in. ze względu na różnorodność praktycznych wtyczek pod kątem SEO, m.in. Yoast SEO, W3 Total Cache, Really Simple SSL, AMP for WP czy też Smush Image Optimization.

Wtyczki wspierające pozycjonowanie WooCommerce – zestawienie [TOP 5]

Poniżej przedstawiamy najlepsze wtyczki wspierające przedsiębiorców w pozycjonowaniu WooCommerce.

1. Yoast SEO

Najchętniej pobierana wtyczka pozycjonerska do WordPressa. Wspiera przedsiębiorców w wielu aspektach SEO, zaczynając od pomocy w dostosowaniu słów kluczowych, przez podpowiedzi odnośnie meta tagów (title oraz description), aż po sprawdzenie, jak konkretne podstrony będą wyświetlały się w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tzw. SERP-ach (ang. Search Engine Results Page).

2. W3 Total Cache

Prędkość witryny jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych Google. Wykorzystując wtyczkę W3 Total Cache zoptymalizujesz wydajność swojego sklepu internetowego. Rozwiązanie to pozwala na m.in.:

  • buforowanie stron,
  • wdrożenie mechanizmów minifikujących kod źródłowy,
  • zmniejszenie obciążenia objętości witryny.

Co ciekawe – producent informuje użytkowników o tym, że pełna konfiguracja strony omawianym pluginem zapewni minimum 10-krotną poprawę wydajności witryny.

3. Really Simple SSL

Dzięki tej wtyczce przejście z HTTP na HTTPS zajmie mniej więcej 2-3 minuty (razem z instalacją pluginu). Really Simple SSL zdecydowanie ułatwia konfigurację protokołu SSL, który w 2018 roku stał się oficjalnym czynnikiem rankingowym Google. Jego instalacja zwiększa prawdopodobieństwo dokonania konwersji, minimalizując jednocześnie współczynnik odrzuceń (tzw. bounce rate).

1. AMP for WP

Wtyczka wspierająca responsywność sklepów internetowych oraz stron www. Z jej pomocą przyspieszymy ładowanie stron na smartfonach oraz tabletach. W jaki sposób działa plugin? Eliminując zbędne funkcjonalności i elementy negatywnie wpływające na szybkość strony.

5. Smush Image Optimization

Wtyczka służąca do kompresji obrazów. Smush Image Optimization zmniejsza rozmiar grafik bez utraty na jakości. Plugin ten jest bardzo intuicyjny, prosty w użyciu i darmowy – kompresuje obrazy, które dodajesz, jak i te znajdujące się już na stronie.

Pozycjonowanie WooCommerce – dlaczego optymalizacja sklepu internetowego pod kątem SEO wymaga pomocy specjalistów?

Pomimo dostępności wielu pluginów ułatwiających pozycjonowanie WooCommerce, wdrożenie poszczególnych działań SEO wymaga czasu i sporych kompetencji. Dla przykładu – żeby przyspieszyć wydajność sklepu internetowego, należy zaimplementować wiele zmian w obrębie kodu strony. Wtyczki są w tym bardzo pomocne, jednak nie zastąpią wiedzy i doświadczenia web developerów, którzy odpowiadają za aspekty techniczne związane z prawidłowym funkcjonowaniem całego serwisu.

Pozycjonowanie WooCommerce na własną rękę – czy to możliwe?

Żeby osiągnąć topowe pozycje w wyszukiwarkach na poszczególne słowa kluczowe, specjaliści dbają o wdrażanie fachowych rozwiązań związanych z optymalizacją treści, optymalizacją techniczną oraz link-buildingiem.

Można tego dokonać samodzielnie, jednak wymaga to minimum kilkudziesięciu roboczogodzin w miesiącu, a do tego sporej wiedzy z zakresu SEO. Jeżeli natomiast właściciel e-commerce wdroży poszczególne zmiany nieprawidłowo – istnieje prawdopodobieństwo, że pozycja jego sklepu ulegnie obniżeniu, co przełoży się na jeszcze niższą widoczność w wyszukiwarkach.

Ile kosztuje pozycjonowanie WooCommerce?

Cena za pozycjonowanie sklepów internetowych WooCommerce zależy od kilku istotnych kwestii, a mianowicie:

  • branży (najdroższe są: meblarska i medyczna);
  • historii pozycjonowanej domeny (jeżeli Twój sklep internetowy był kiedyś pozycjonowany – możesz liczyć na niższe koszty SEO);
  • aktualnej jakości serwisu (im lepiej zoptymalizowany jest dany sklep internetowy pod kątem technicznego SEO oraz dostępnych treści, tym taniej);

  • długości trwania umowy (biorąc pod uwagę obecne trendy w branży pozycjonerskiej, najbardziej opłacalnym wyborem są umowy na 12- lub 24 miesiące);
  • kompleksowości oferty (im bardziej rozbudowana oferta, a w tym liczba podstron, tym więcej produktów trzeba wypozycjonować, co wiąże się z wyższymi kosztami).

Wybierając pozycjonowanie WooCommerce należy liczyć się z wydatkiem rzędu 2 000 – 3 500 zł netto miesięcznie. Finalną cenę poznasz po indywidualnej konsultacji z naszym specjalistą ds. SEO. Zadzwoń do nas lub napisz maila. Możesz również wypełnić formularz w zakładce Kontakt. Pozostajemy do Twojej dyspozycji.

Pozycjonowanie WooCommerce a SEO – jak to wygląda w praktyce?

Pozycjonowanie na WooCommerce jest bardzo efektywne, ponieważ WordPress wyróżnia się doskonałym zapleczem SEO ułatwiającym optymalizację witryn pod kątem wyszukiwarek internetowych (np. Google, Bing czy też Yahoo).

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, istnieje wiele wtyczek wspierających przedsiębiorców i pozycjonerów we wdrażaniu zmian tj. Yoast SEO, RankMath czy też The SEO Framework.

Warto jednak wiedzieć o najważniejszych funkcjach systemu CMS WordPress przyjaznych pozycjonowaniu. Do priorytetowych zaliczamy m.in.:

  • automatyczne przekierowania,
  • możliwość wdrożenia wielu wersji językowych serwisu,
  • domyślne tworzenie adresów URL SEO-friendly,
  • automatyczne generowanie mapy witryny w formacie XML (sitemap.xml),
  • możliwość utworzenia w pełni responsywnego sklepu zgodnie z zasadą mobile-first.

Jeśli dodatkowo wykorzystamy umiejętnie wszystkie wtyczki, możemy bezproblemowo zarządzać tytułami i opisami stron (meta title i meta description), edytować plik robots.txt, wdrażać zmiany dot. indeksowania witryny, dodawać tagi kanoniczne i budować mapę strony.

Pozycjonowanie WooCommerce – jak długo trzeba czekać na efekty?

Rezultaty SEO zauważymy po kilku miesiącach od podpisania umowy z agencją marketingową. Przez pierwsze 12-16 tygodni specjaliści przygotowują i wdrażają zalecenia optymalizacyjne związane z technicznym SEO, treściami oraz link-buildingiem. To z kolei przekłada się na relatywnie szybkie efekty w postaci zwiększonego ruchu na stronie z powodu poprawy jej rankingu w organicznych wynikach wyszukiwania.

Po około 6-8 miesiącach zauważymy dodatkowe działania powodujące konwersję przez nowych klientów, którzy odnaleźli Twój sklep internetowy WooCommerce w Google lub innych wyszukiwarkach.

Finalne efekty wynikające z pozycjonowania WooCommerce zależą od wielu zmiennych związanych z konkurencją, liczbą fraz, nad którymi pracujemy czy też specyfiką Twojej branży i poziomem optymalizacji wybranego sklepu internetowego.

W Carted dokładamy wszelkich starań, żeby rezultaty SEO dowieźć jak najszybciej. Jeżeli chcesz poznać orientacyjny, ale nieco dokładniejszy czas osiągnięcia przewidywanych rezultatów w postaci wzrostu ruchu i większej liczby sprzedanych produktów – napisz do nas maila lub zadzwoń.

Możesz również wypełnić formularz kontaktowy znajdujący się w zakładce „Kontakt”. Promujemy sklepy internetowe zawodowo. Pomożemy Ci. Pozostajemy do dyspozycji.


FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [pozycjonowanie WooCommerce]

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce pozycjonowania WooCommerce?

Ile kosztuje pozycjonowanie WooCommerce?

Ceny za pozycjonowanie WooCommerce zaczynają się od 2 000 zł netto miesięcznie. W zależności od liczby podstron w Twoim sklepie internetowym oraz specyfiki branży, w której działasz, finalne koszty mogą się zwiększyć do kilku tysięcy złotych.

Czy warto zainwestować w pozycjonowanie WooCommerce?

Pozycjonowanie WooCommerce to sposób na pozyskanie dodatkowych klientów z wyszukiwarek. Rozwiązania reklamowe tego typu przekładają się zazwyczaj na wzrost współczynnika konwersji, a także minimalizację wskaźnika odrzuceń (tzw. bounce rate). Dzięki wdrożeniu optymalnej strategii SEO zbudujesz również wiarygodność marki i autorytet wśród potencjalnych interesantów.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania WooCommerce?

Rezultaty z pozycjonowania sklepów internetowych WooCommerce będą zauważalne już po kilku miesiącach w postaci dodatkowych wejść z organicznych wyników wyszukiwania. Mniej więcej rok natomiast trzeba poczekać, żeby odnotować rzeczywisty wzrost współczynnika konwersji (np. w postaci dodatkowych zakupów, zapisów do newslettera lub pobrań aplikacji czy też pdf-ów).

Pozycjonowanie WooCommerce czy Google Ads?

Usługa pozycjonowania powinna stanowić ok. 65-70% Twojego miesięcznego budżetu marketingowego. Google Ads (dawniej AdWords) oraz pozostałe formy promocji w sieci (np. social media marketing) mogą obejmować resztę, czyli 30-35% finansów reklamowych.

Jaka jest najpopularniejsza platforma e-commerce?

Biorąc pod uwagę dane z serwisu Similartech.com, najpopularniejszą platformą e-commerce jest wtyczka do CMS WordPress – WooCommerce. Do tej pory użytkownicy stworzyli na niej ponad 1 000 000 sklepów. Drugą z kolei jest Shopify – na tym systemie bazuje ok. 550 000 serwisów.

Czy platforma WooCommerce jest przyjazna pod kątem pozycjonowania (SEO)?

Platforma WooCommerce jest przyjazna pod kątem SEO m.in. ze względu na dostępne wtyczki ułatwiające pozycjonowanie tj. Yoast SEO czy też All in One SEO Pack.