
Pozycjonowanie sklepu z odzieżą plus size – case study
Pozycjonowanie sklepu z odzieżą plus size – case study Przedstawiamy działania i efekty pozycjonowania dla sklepu e-commerce z szerokim wyborem odzieży plus size. Pomogliśmy tu …
Zwiększymy ruch i widoczność w Twoim sklepie internetowym
W carted stawiamy na kompleksowe podejście. Przy pozycjonowaniu Twojego sklepu internetowego zaczniemy od dokładnego audytu i profesjonalnej, technicznej optymalizacji.
W dalszej kolejności zwrócimy uwagę na treści, pomożemy ułożyć strategię dotyczącą contentu. Otrzymasz wytyczne co do sposobu ich wdrażania, a jeśli będziesz chciał to w pisaniu pomogą nasi copywriterzy.
Następny etap to linkowanie i wzmacnianie domeny. Zadbamy o to, by linki były wysokiej jakości i realnie wpływały na pozycje oraz ruch.
Ważne jest także co dzieje się z użytkownikiem po wejściu na stronę. Wdrożymy Google Tag Managera, skonfigurujemy moduł ecommerce. Ustalimy cele. Będziemy prowadzić stały pomiar ruchu i konwersji. Zasugerujemy zmiany i poprawki na podstawie przeprowadzonych analiz.
POZYCJONOWANIE W CARTED
POZYCJONOWANIE SKLEPU W PRAKTYCE
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, w którym potrzebna jest współpraca obu stron.
Prace można podzielić na kilka etapów. Pierwszy z nich to wywiad i ustalenie celów oraz planu działań (zbierane są informacje o najważniejszych kategoriach, produktach, dotychczasowych działaniach itd.).
Następnie wykonywany jest audyt techniczny sklepu, sporządzane są zalecenia optymalizacyjne. Ich wdrożenie jest bardzo ważne, bo często daje to duży zauważalny wzrost ruchu i widoczności.
Audyt i zalecenia przeważnie dzielimy na dwie części – techniczną i część dotyczącą treści. W przypadku treści wskazujemy nie tylko braki, ale staramy się wspólnie z Klientem ułożyć długoterminową strategię wzbogacania sklepu o treści wychodzącą poza standardowe zalecenia typu proszę dodać tu 1000 znaków opisu. Audyt techniczny na na celu znalezienie wszystkich błędów w strukturze, poprawę linkowania wewnętrznego, indeksacji i wiele innych.
Linkowanie jest bardzo ważne przy zwiększaniu widoczności i ruchu w sklepie internetowym. Dobre linkowanie to linkowanie zróżnicowane, gdzie nacisk kładziony jest na jakość i tematykę, a nie na ilość linków. Niektóre agencje linkują sklepy na dane frazy. To błąd. Priorytetem powinno być wzmacnianie domeny oraz linkowanie szerokie (rozrzucone na wiele podstron). Dzięki temu zwiększa się szanse na wyjście długiego ogona.
Treści są niezbędne w celu osiągnięcia sukcesu sklepu, dlatego trzeba poświęcić im odpowiednio dużo czasu. W ramach współpracy przygotowujemy wytyczne do treści oraz pomagamy ułożyć długoterminową strategię dot. ich dalszego tworzenia. Przygotowujemy też audyty zawierające słowa kluczowe, które warto wykorzystać w opisach.
EFEKTY POZYCJONOWANIA
Przy pozycjonowaniu sklepu można mówić o trzech ważnych okresach, gdzie widać efekty prac.
Pierwsze miesiące – to czas kiedy są przygotowywane i wdrażane zalecenia optymalizacyjne. Dotyczą one struktury jak i samych treści w ramach sklepu. Ich wdrożenie przekłada się zazwyczaj na szybki efekt, w przypadku niektórych sklepów mogą to być całkiem spore wzrosty widoczności i ruchu.
Około 6 miesięcy – po tym czasie powinny być widoczne pierwsze efekty linkowania oraz pracy nad treściami.
Pierwszy rok lub więcej – tu powinniśmy obserwować już większe wzrosty pozycji oraz ruchu w ramach sklepu. Efekty powinny być widoczne również w samej sprzedaży.
Pozycjonowanie to też proces ciągły więc efekty będą narastały przez kolejne miesiące i lata. Zazwyczaj z naszego doświadczenia możemy powiedzieć, że przy trudniejszych branżach pozycjonowanie to nawet kilka lat inwestycji, która przynosi jednak dobre efekty.
RÓŻNE SKRYPTY SKLEPOWE
Obecnie jest dostępnych wiele skryptów sklepowych. Część z nich to darmowe rozwiązania, część rozwiązania płatne (np. w abonamencie). Dany skrypt może znacznie ułatwić lub utrudnić pozycjonowanie sklepu. Częste błędy, z którymi spotykamy się przy pozycjonowaniu sklepów na co dzień:
Dobra optymalizacja sklepu pozwala wychwycić wszystkie lub znaczną większość takich błędów, co szybko przekłada się na lepsze efekty.
Mamy doświadczenie w pozycjonowaniu i optymalizacji sklepów internetowych opartych na różnych skryptach. Optymalizacja techniczna sklepu jest bardzo ważna, wiemy jak zrobić ją dobrze.
Poniżej przykłady popularnych sklepów, które pozycjonowaliśmy w przeszłości. Jeśli jednak Twój sklep jest na innym oprogramowaniu to też sobie poradzimy.
CENY POZYCJONOWANIA SKLEPÓW INTERNETOWYCH
Znaczący wpływ na koszty pozycjonowania sklepu internetowego ma konkurencja. Jeśli jest liczna i silna, wtedy koszty będą wyższe. Drugi czynnik to czas, jeśli chcemy uzyskać szybciej efekty wtedy będzie to też wymagało większych nakładów już na samym początku.
Z reguły ceny w Carted za pozycjonowanie sklepów zaczynają się od 1000zł w górę, choć są przypadki, że decydujemy się na współpracę już od 500zł miesięcznie.
Aby lepiej zrozumieć skąd biorą się te różnice w wycenach trzeba odpowiedzieć na pytanie, na co są wydawane pieniądze za pozycjonowanie sklepu? Przede wszystkim mamy tu dwa główne obszary:
ZNACZENIE DANYCH PRZY POZYCJONOWANIU SKLEPU
Pozycjonowanie sklepów internetowych to nie jedyne działanie, które warto podjąć. Ważne jest także co dzieje się z użytkownikiem po wejściu na stronę. Pomoże tutaj wdrożenie Google Tag Managera, konfiguracja modułu ecommerce. Wszystko to robimy w ramach współpracy. Ustalamy też cele i zdarzenia. Prowadzimy stały pomiar ruchu i konwersji.
Do czego można wykorzystać te informacje? Do wielu rzeczy, głównie związanych z UX (wygląd, struktura). Dzięki temu można robić zmiany bazując na danych, a nie działać w ciemno.
Rozbudowana analityka to także pomoc przy decydowaniu, na których produktach warto się skupić. Przykładowo łatwo można zrobić listę produktów najchętniej przeglądanych, kupowanych i poszerzyć na nich opisy. Szczególnie przy dużych sklepach, gdzie produktów może być tysiące pozwala to na lepsze wykorzystanie środków.
DYWERSYFIKACJA RUCHU
Ważne, żeby marketing sklepu nie opierać tylko na pozycjonowaniu. Właściciel powinien mieć ułożoną strategie, która będzie obejmowała pozyskiwanie ruchu i klientów z różnych kanałów. A tych jest sporo.
Na początku współpracy pomagamy ustalić taką strategię. Nie wszystkie elementy muszą być realizowane od samego początku. Najczęściej wdraża się je etapami, gdy pojawia się więcej funduszy do wykorzystania.
Z naszych obserwacji wynika, że najlepsze przy rozwoju sklepu jest łączenie kampanii płatnych i bezpłatnych. Kampanie bezpłatne to właśnie pozycjonowanie, kampanie płatne to reklamy jak Adwords, Merchant Center, reklamy na Facebooku czy Instagramie. Które kampanie płatne będą najlepsze dla twojego sklepu będzie można stwierdzić po przeprowadzeniu testów.
Dlaczego to najlepsze wyjście? Główny powód to dywersyfikacja. Nie jesteśmy zależni tylko od jednego źródła ruchu i np. po zmianie algorytmicznej w wynikach bezpłatnych i tak mamy ruch i sprzedaż z innych kanałów. W ten sposób buduje się zdrowe fundamenty sklepu i biznesu.
WSPÓŁPRACA ZE SPECJALISTĄ
Marketing sklepu to nie tylko pozycje w wyszukiwarce. Liczy się przede wszystkim wynik finansowy, czyli sprzedaż. Jeśli sprzedaż rośnie, wtedy można poszerzać działania marketingowe. Dlatego tak ważne jest zadbanie o dobrą optymalizację całej sprzedaży. W ramach współpracy zapewniamy konsulting, który pomaga rozwiązać też problemy dotyczące sprzedaży.
Pomagamy przy kwestiach związanych z UX, które często mają wpływ na wynik sprzedaży. Optymalizujemy kartę produktu, koszyk, poszczególne kroki zakupowe oraz wiele innych elementów.
Robimy analizę konkurencji, która pomaga zdecydować o dalszym rozwoju.
sprawdź też