Pozycjonowanie Shopify – dlaczego warto zdecydować się na optymalizację SEO własnego sklepu internetowego?

Pozycjonowanie Shopify niesie za sobą wiele korzyści. Decydując się na podniesienie wartości SEO swojego sklepu internetowego dotrzesz do nowych klientów, osiągniesz lepsze efekty sprzedażowe, a w konsekwencji zanotujesz wyższy ROI (ang. Return on Investment), czyli zwrot z inwestycji. Zwiększysz również rozpoznawalność swojej marki, zbudujesz wizerunek eksperta i uzyskasz długotrwałe efekty, a dodatkowo poznasz preferencje swoich klientów.

Pozycjonowanie Shopify – zalety

Jakie są zalety pozycjonowania sklepów Shopify? Najważniejsze korzyści omawiamy poniżej!

1. Dotarcie do nowych klientów

Pozycjonowanie Shopify to kompleksowe działania SEO ukierunkowane głównie na zwiększenie wartości Twojej strony w wyszukiwarce Google. Według danych z serwisu Statcounter GlobalStats usługi giganta z Mountain View używa ponad 92% użytkowników internetu. Pozostałe wyszukiwarki to m.in.:

  • DuckDuckGo (0.63%),
  • Baidu (0.65%),
  • YANDEX (0.79%),
  • Yahoo! (1.32%),
  • Bing (3.45%).

Będąc widocznym w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania pozyskasz nowych klientów, którzy są zdecydowani na skorzystanie z Twojej oferty. Pamiętaj, że pozycjonowanie to nie tylko widoczność na ogólne frazy kluczowe (np. buty męskie), ale również na wyrażenia z długiego ogona, czyli tzw. long tail SEO (np. buty męskie Air Max 95). Wdrożenie fraz wielowyrazowych z pozycjonowania szerokiego pozwala dotrzeć do świadomych klientów, którzy chcą kupić konkretny produkt.

2. Osiągnięcie lepszych efektów sprzedażowych

Widoczność Twojej firmy w organicznych wynikach wyszukiwania zwiększa szansę na osiągnięcie lepszych efektów sprzedażowych niż dotychczas. Dzięki temu brand, którego jesteś właścicielem rozrośnie się, a Ty będziesz mógł poszerzać swoją ofertę, zarabiając w przyszłości zdecydowanie więcej.

3. Zwiększenie rozpoznawalności swojej marki

Kolejną zaletą pozycjonowania sklepów na Shopify jest zwiększenie rozpoznawalności marki. Użytkownicy, którzy regularnie wyszukują interesujące ich produkty w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tzw. SERP-ach (ang. Search Engine Results Page), mogą często natrafiać na Twoją witrynę (jeżeli jest zoptymalizowana pod kątem SEO). Wówczas ich świadomość w temacie istnienia Twojego brandu ulega zwiększeniu, co maksymalizuje prawdopodobieństwo skorzystania z oferty.

4. Budowa wizerunku eksperta

Umiejętnie wdrożona strategia SEO wpływa także na budowę wizerunku eksperta. W jaki sposób? Otóż firmy, które mają wysokie pozycje w wyszukiwarkach są traktowane przez potencjalnych klientów jako tzw. branżowi liderzy. Jeżeli do tego dodamy również prowadzenie bloga dot. danej oferty, możemy być pewni, że wraz z upływem czasu będziemy postrzegani jako eksperci.

5. Uzyskanie długotrwałych rezultatów

Pozycjonowanie Shopify w porównaniu do Google Ads (dawniej AdWords) lub innych form reklam (np. promocji w mediach społecznościowych) pozwala uzyskać długotrwale rezultaty, które będą widoczne nawet po zakończeniu współpracy z agencją SEO i zaprzestaniu jakichkolwiek działań pozycjonerskich.
Dla przykładu – jeżeli Twoją główną formą promocji oferty jest Google Ads, będziesz odnotowywał efekty tak długo, jak aktywna będzie kampania linków sponsorowanych. Po jej dezaktywacji lub inaczej wyłączeniu całkowicie znikniesz z płatnych wyników wyszukiwania.

Zapamiętaj!

Pozycjonowanie Shopify powinno być głównym elementem strategii reklamowej Twojego brandu. To właśnie na tę formę promocji przeznacz ok. 65-70% swojego miesięcznego budżetu reklamowego. Resztę polecamy zainwestować w Google Ads i social media marketing (np. w Facebook Ads, Instagram Ads czy też LinkedIn Ads).

6. Możliwość poznania preferencji swoich klientów

Pozycjonowanie Shopify umożliwia zapoznanie się z preferencjami swoich klientów. Wynika to z prostego powodu – dzięki narzędziom analitycznym do SEO e-commerce możemy w łatwy sposób poznać zainteresowania konsumentów, ich wiek, płeć oraz położenie geograficzne. Wykorzystamy to w przyszłości m.in. do opracowania skutecznych kampanii Google Ads lub dotarcia do zdecydowanych klientów w mediach społecznościowych.

7. Elastyczne koszty pozyskania kontrahentów lub partnerów biznesowych

Koszty pozyskania partnerów biznesowych lub kontrahentów za pomocą pozycjonowania sklepów Shopify są relatywnie niskie, ponieważ SEO to długofalowy proces. Dzięki temu w perspektywie 2-3 lat odnotujemy ogromny zwrot z inwestycji, a dodatkowo pozyskamy klientów, którzy będą korzystać z naszej oferty przez kolejne lata.

8. Zbudowanie przewagi konkurencyjnej

Osiągnięcie wysokich pozycji w SERP-ach, czyli organicznych wynikach wyszukiwania wiąże się także z wypracowaniem przewagi konkurencyjnej. Im więcej fraz kluczowych wypozycjonujemy do TOP 10 (na pierwszą stronę Google), tym większa liczba internautów zacznie utożsamiać Twoją witrynę z konkretną ofertą. W przyszłości przełoży się to na tzw. wejścia bezpośrednie skutkujące dodatkowymi działaniami odpowiadającymi za konwersję.

9. Zwrot z inwestycji lepszy od innych reklam

Biorąc pod uwagę długofalową specyfikę pozycjonowania, uzyskamy lepszy zwrot z inwestycji (ROI – Return on Investment), niż w przypadku innych reklam (np. promocji radiowych czy też telewizyjnych). W konsekwencji mikro- oraz makro konwersje nie będą tak kosztowne. Dzięki pozycjonowaniu Shopify odnotujemy m.in.:

  • więcej sprzedanych produktów,
  • dodatkowe artykuły dodane do koszyków,
  • zapisy do newslettera,
  • więcej wypełnionych formularzy kontaktowych,
  • dodatkowe pobrania pdf-ów lub aplikacji.

Warto również wspomnieć, iż SEO to także sposób na przyciągnięcie „talentów”. Działania te wspierają procesy rekrutacyjne. Jeżeli szukamy osoby do pracy w naszym sklepie internetowym – znajdziemy ją zdecydowanie łatwiej poprzez SEO (ze względu zwiększenia widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania).

Pozycjonowanie Shopify – kto powinien skorzystać z SEO e-commerce?

Inwestycję w pozycjonowanie Shopify rekomendujemy właścicielom małych-, średniej wielkości oraz złożonych sklepów internetowych. Każdej osobie, która boryka się z wysokim współczynnikiem odrzuceń (tzw. bounce rate), znikomymi zyskami ze sprzedaży produktów oraz niezadowoleniem klientów w związku z działaniem strony (np. pod kątem wydajności, responsywności czy też interaktywności) polecamy pozycjonowanie sklepów internetowych na Shopify.

Pozycjonowanie Shopify na własną rękę – czy warto?

Pozycjonowanie Shopify na własną rękę jest jak najbardziej możliwe. Uważamy, jednak, że inwestycja w kompleksowe działania SEO przy pomocy agencji marketingowej okazuje się zdecydowanie bardziej rozsądnym krokiem. Dlaczego? Ponieważ pozycjonowanie wcale nie jest łatwe. Algorytm Google nieustannie się zmienia, a narzędzia SEO kosztują dosyć sporo.

Pozycjonowanie Shopify wcale nie jest łatwe

Pozycjonowanie Shopify wymaga zaangażowania wielu specjalistów. W Carted SEO e-commerce zajmują się m.in.:

  • specjaliści SEO,
  • web developerzy,
  • specjaliści ds. link-buildingu,
  • content marketerzy,
  • copywriterzy.

Biorąc pod uwagę aktualną konkurencję w wielu branżach (np. w meblarskiej, medycznej czy też e-commerce), samodzielnie pozycjonowanie okazuje się bardzo trudnym zadaniem. Wymaga to poświęcenia minimum kilkudziesięciu godzin tygodniowo oraz znajomości HTML, CSS, zasad tworzenia tekstów pod SEO oraz zagadnień z sektora technicznego pozycjonowania.

Algorytm Google nieustannie się zmienia

Pozycjonowanie Shopify nie polega wyłącznie na wdrażaniu tych samych, wcześniej przygotowanych strategii. To przede wszystkim dostosowywanie strony do zmian mających wpływ na jej ranking w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page).

Zapamiętaj!

Modyfikacje algorytmu nie są zazwyczaj ogłaszane oficjalnie przez web developerów. Praca specjalistów ds. SEO wymaga także dostrzeżenia konkretnych zmiennych i sporych nakładów pracy, żeby opracować sposób umożliwiający regularne wzrosty bez znaczenia na aktualizacje algorytmu.

Narzędzia SEO są drogie

Pozycjonowanie Shopify jest bardzo czasochłonnym procesem. Jeżeli natomiast optymalizujemy sklep na własną rękę musimy dodatkowo wykupić szereg specjalistycznych narzędzi SEO bez których trudno wyobrazić sobie skuteczne pozycjonowanie e-commerce. Wspierają one m.in.:

  • planowanie słów kluczowych (np. Senuto),
  • optymalizację treści (np. Surfer SEO),
  • analizę grupy docelowej i obserwację ruchu internetowego (np. Ahrefs).
  • Do analizy grupy docelowej i obserwacji ruchu internetowego możemy wykorzystać również darmowe narzędzie – Google Analytics 4. W zależności od naszych preferencji instrument Senuto zastąpimy nieco droższym narzędziem SEMRUSH, natomiast Surfera możemy zmienić na tańsze Contadu.

    Bez znaczenia, co dokładnie wybierzemy – będziemy musieli zapłacić minimum 300-600 zł miesięcznie. Pamiętajmy, że ceny za narzędzia są wysokie, bardzo często stanowiąc ok. 30-40% finalnej kwoty SEO wykonywanego przez profesjonalną agencję marketingową.

    Ile kosztuje pozycjonowanie Shopify?

    Ceny za pozycjonowanie Shopify zaczynają się od 2 000 zł netto miesięcznie – jest to przykład małego budżetu pozwalającego na szersze działania optymalizacyjne umożliwiające zwiększenie prawdopodobieństwa rankowania Twojej strony w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.

    Pozycjonowanie Shopify za 2 500 zł netto miesięcznie – przykład średniego budżetu

    Pozycjonowanie Shopify za 2 500 zł netto miesięcznie jest możliwe w większości branż charakteryzujących się średnim- lub wysokim stopniem konkurencyjności. Budżet tego typu pozwala kompleksowo zoptymalizować stronę pod kątem UX (ang. User Experience) oraz technicznego SEO, a także pozyskać wartościowe linki z większej liczby źródeł.

    Pozycjonowanie Shopify za 3 500 zł netto miesięcznie – przykład większego budżetu

    Rozwiązanie dedykowane właścicielom najbardziej konkurencyjnych sklepów e-commerce. W tym przypadku specjaliści Carted mocno różnicują linkowanie, pozyskując również odnośniki z wpisów sponsorowanych oraz artykułów gościnnych. Spora część tej kwoty jest także przeznaczona na tworzenie contentu oraz koszty publikacji.
    Pozycjonowanie Shopify – jak długo trzeba czekać na efekty?
    Na efekty pozycjonowania sklepów internetowych Shopify należy poczekać minimum 2-3 miesiące. Po tym czasie zauważymy wzrost wyszukiwań naszej strony w organicznych wynikach. Około 6-12 miesięcy wystarczy, żeby pozycja strony w SERP-ach wzrosła, a w konsekwencji liczba konwersji uległa poprawie (np. w postaci zakupu produktu, zapisania się do newslettera lub wypełnienia formularza kontaktowego).

    Chcesz poprawić konwersję w swoim sklepie internetowym Shopify? Interesują Cię wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania? Napisz do nas maila lub zadzwoń. Wypromujemy Twój sklep internetowy w Google! Pozostajemy do dyspozycji.


    FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [pozycjonowanie Shopify]

    Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce pozycjonowania Shopify?

    Ile kosztuje pozycjonowanie Shopify?

    Ceny za pozycjonowanie Shopify wynoszą mniej więcej 2 000 – 3 500 zł netto miesięcznie. Finalna kwota zależy od wielkości Twojego sklepu internetowego (a w tym liczby podstron), okresu, w jakim chcesz osiągnąć rezultaty oraz liczby pozycjonowanych produktów.

    Ile trwa pozycjonowanie Shopify?

    Minimalny czas trwania pozycjonowania Shopify powinien oscylować w granicach 12-16 miesięcy. W tym okresie wartość Twojej strony z punktu widzenia robotów Google zdecydowanie się zwiększy, a co za tym idzie – znajdziesz się w TOP 10 wyników wyszukiwania na większość priorytetowych fraz kluczowych. Poskutkuje to wzrostem współczynnika konwersji.

    Czy pozycjonowanie na Shopify jest wymagającym zadaniem?

    Pozycjonowanie na Shopify jest nieco bardziej wymagającym zadaniem niż w przypadku SEO WooCommerce. Uważamy, jednak, że to bardzo przyjazna platforma w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Shopify posiada wiele różnorodnych funkcjonalności pozycjonowania (np. szablony zostały zaprojektowane w taki sposób, aby automatycznie generowały tzw. tagi tytułowe z nazwą Twojego sklepu).

    Jaka jest alternatywa do pozycjonowania Shopify?

    Biorąc pod uwagę obecne trendy reklamowe, nie ma alternatywy do pozycjonowania Shopify. Jeżeli natomiast chodzi o dodatkowe formy promocji – powinniśmy zdecydować się na Google Ads (dawniej AdWords) oraz marketing w mediach społecznościowych. Budżet rekomendujemy rozłożyć w następujących proporcjach: 65-70% na pozycjonowanie i 25-30% Google Ads oraz inne formy promocji (np. social media marketing).

    Kiedy zobaczę pierwsze efekty pozycjonowania Shopify?

    Pierwsze efekty związane z SEO e-commerce na platformie Shopify zobaczysz mniej więcej po 2-3 miesiącach od rozpoczęcia pozycjonowania.