W codziennej pracy w Carted korzystamy z wielu płatnych narzędzi do analizy linków czy widoczności stron. Tworzone są raczej z myślą o agencjach i specjalistach.

Są dostępne darmowe narzędzia SEO, które mogą być z powodzeniem wykorzystywane zarówno przez specjalistów jak i właścicieli sklepów e-commerce czy copywriterów.

Jednym z takich narzędzi jest Keywords Everywhere i dziś pokażemy dokładniej, dlaczego warto mieć je zainstalowane w swojej przeglądarce.

RÓŻNICE MIĘDZY DARMOWĄ I PŁATNĄ WERSJĄ

W podstawowej wersji narzędzie jest darmowe. Jest też płatna wersja.

Różnica ==> w wersji bezpłatnej mamy informacje o słowach kluczowych, ale bez konkretnej liczby miesięcznych wyszukań.

W wersji płatnej możemy wykupić punkty, które zużywamy stopniowo podczas kolejnych analiz.

Wykupienie punktów nie jest drogie, szczególnie jeśli zestawimy to z cenami innych narzędzi SEO.

INSTALACJA

Narzędzie działa jako wtyczka w przeglądarce. Po przejściu na stronę https://keywordseverywhere.com/ mamy do wyboru opcję instalacji wtyczki w Chrome i Firefox.

Po instalacji w prawym rogu pojawi się ikonka K. Po jej kliknięciu widzimy więcej specjalistycznych funkcji i narzędzi. One przydają się do dokładniejszych analiz on-page i nie będziemy omawiać ich w tym wpisie.

Podstawowa funkcjonalność narzędzia, z której będziemy najczęściej korzystać to widgety. Podczas wyszukiwania, z prawej strony wyników pojawia się kolumna z widgetami Keywords Everywhere:

widgety keywords everywhere

Narzędzie Keywords Everywhere działa szybko i nie opóźnia zauważalnie ładowania wyników. Jeśli jednak chcemy z niego korzystać tylko w konkretnych sytuacjach, gdy robimy analizy, a domyślnie narzędzie ma być wyłączone to jest taka opcja. Klikamy ikonę K w prawym rogu przeglądarki i przełączamy suwak z ON na OFF.

włączanie keywords everywhere

OKNA WIDGETÓW – KRÓTKIE OMÓWIENIE

Przyjrzyjmy się najpierw opcjom dostępnym z prawej strony. W dalszych punktach sprawdzimy przykładowe scenariusze wykorzystania narzędzia w praktyce.

Zawartość widgetów Keywords Everywhere generowana jest na podstawie bieżącego zapytania Google. Jeśli wyników jest za mało, są nietrafne to warto sprawdzić wyniki dla innych zapytań.

1) Generowanie całego długiego ogona związanego z danym zapytaniem

Na samej górze znajduje się przycisk Find long-tail keywords. Po jego kliknięciu otworzy się osobna zakładka i zacznie się automatycznie generowanie długiego ogona związanego z szukaną frazą.

Zależnie od liczby powiązanych słów może to potrwać do kilku minut.

W rezultacie dostaniemy listę powiązanych słów kluczowych jak na przykładzie niżej:

Jak widać, otrzymaliśmy listę 66 fraz powiązanych z naszym zapytaniem. Poza frazami mamy też kolumny z informacjami o liczbie wyszukań każdej z fraz. Na przykładzie te kolumny są puste, bo trzeba wykupić punkty do analizy. My na tym etapie eksportujemy listę fraz i pobieramy dane z pomocą innych narzędzi, którymi dysponujemy.

2) Trend data for {keyword}

Informacje o zmianie trendu (zainteresowania, liczby zapytań) dla danego zapytania. Mamy tu szybką możliwość przełączenia pomiędzy okresami od długich jak 5 lat po krótkie jak tygodniowy czy miesięczny.

Widget trendów bardzo przydaje się w pracy z frazami, gdzie mocno zmieniają się trendy.

3) Related Keywords (Podpowiedzi Google)

Następne okienko to RELATED KEYWORDS. To po prostu lista powiązanych słów kluczowych, które zresztą często pojawiają się jako podpowiedzi podczas wpisywania danego słowa kluczowego.

4) People also search for (Podobne zapytania)

Ta sekcja prezentuje frazy które często znajdziemy na samym końcu wyników pokazane przez Google jako Podobne wyszukiwania.

5) Long-tail keywords (Słowa długiego ogona)

Ta sekcja zawiera najważniejszy długi ogon powiązany z szukaną frazą. Jak pokazaliśmy w pierwszym punkcie, możemy wygenerować listę całego ogona kilkudziesięciu czy kilkuset powiązanych faz. To jednak chwilę trwa.

Natomiast w tej ostatniej sekcji mamy od razu podgląd najważniejszych słów ogonowych. To się przydaje szczególnie przy analizie nowej niszy, gdy chcemy sprawdzić jakie słowa są używane przez wyszukujących.


Sprawdzenie linków konkurencji z pomocą Keywords Everywhere

Ciekawą opcją, którą daje Keywords Everywhere jest analiza linków konkurencji (tutaj pisaliśmy więcej na ten temat).

Poza widgetami, pod wynikami organicznymi jest opcja Show backlinks dodana przez narzędzie Keywords Everywhere:

opcja show backlinks w keywords everywhere

Po jej kliknięciu rozwinie się lista adresów URL z linkami.

Czasem może pojawić się komunikat, że nie ma linków dla podstrony, ale można pokazać listę linków dla całej domeny (View backlinks for the entire domen):

opcja pokazania linków dla całej domeny

Wybór tej opcji pokaże nam listę adresów, z których domena ma linki:

lista linków w keywords everywhere

Wyniki podzielone są na strony, w prawym rogu możemy przejść do następnej strony.

Dostępna jest też opcja eksportu do pliku CSV:

przykład pliku eksportu z linkami

Jak widać, otrzymujemy całkiem dokładne informacje jak lokalizacja konkretnej podstrony skąd pochodzi link, użyta kotwica linku, parametry, adres URL na który wskazuje link.

Mała uwaga. Opcja Show Backlinks w narzędziu Keywords Everywhere pokaże nam część linków. W przykładzie wyżej w pliku eksportu było 1049 wierszy z linkami.

Nie są to wszystkie linki – jeśli potrzebujesz dokładniejszą listę musisz skorzystać z płatnych narzędzi jak Ahrefs. Wciąż jednak to na tyle duża próbka, że dzięki niej możesz sprawdzić co konkurencja robi w ramach link buildingu, jakie rodzaje linków zdobywa.


ANALIZA SŁÓW KLUCZOWYCH – PRZYKŁADOWE SCENARIUSZE

Jest wiele różnych możliwości wykorzystania Keywords Everywhere w praktyce zarówno przez specjalistów SEO jak i właścicieli sklepów czy copywriterów.

Poniżej kilka przykładowych scenariuszy na wykorzystanie narzędzia.

Copywriting

Sugestie w widgetach Keywords Everywhere można wykorzystać do znalezienia pomysłu/tematu na cały tekst lub na jego fragmenty. W powiązanych słowach kluczowych znajdziemy bez problemu różne zapytania, które nadają się do rozwinięcia jako cały paragraf lub artykuł.

Sprawdzenie całego długiego ogona z pomocą funkcji Find long-tail i posortowanie po liczbie szukanych fraz pomoże znaleźć te najważniejsze frazy, które powinny zostać użyte w tekście.

Struktura dla sklepu e-commerce

Ułożenie struktury kategorii i podkategorii w sklepie e-commerce jest bardzo ważne. Ostateczny układ powinien bazować na dobrej analizie słów kluczowych. Jak ludzie szukają danych produktów – jakie zapytania wpisują? Zdarza się czasem błędnie założyć, że szukają wpisując frazę X. Analiza słów kluczowych pokaże jednak że częściej wpisują potoczne nazwy Y i Z. Szybki przegląd różnych powiązanych fraz w widgetach pozwoli znaleźć tego typu alternatywy.

Frazy do użycia w linkowaniu wewnętrznym

W linkowaniu wewnętrznym warto różnicować stosowane kotwice linków i nie skupiać się tylko na jednym słowie. W widgetach znajdziemy możliwe alternatywy.

Optymalizacja nagłówków title, H1

W menu musimy zazwyczaj wybrać najbardziej popularną nazwę/słowo kluczowe.

Title i nagłówek H1 pozwalają na wykorzystanie nieco większej liczby określeń danej kategorii czy produktu. Oczywiście, nie trzeba iść tu w skrajność i naśladować sprzedawców z Amazon:

słowa kluczowe w nazwie produktu

Ale często ma sens dodanie 2-3 szukanych alternatywnych określeń. Pomysły i sugestie jakie to określenia znajdziemy w widgetach.

Analiza konkurencji, szukanie niszy, jak znaleźć pomysł na biznes

Szukanie pomysłu na biznes czy analiza danych nisz wymagają czasu i sprawdzenia wielu różnych źródeł. Informacje z Keywords Everywhere mogą być bardzo pomocne. Po wpisaniu jednego zapytania mamy od razu sporo dodatkowych informacji o tym jak ludzie szukają informacji czy produktów powiązanych z zapytaniem, co ich interesuje, jak duża jest popularność (trendy, liczba różnych alternatywnych fraz).

Podsumowując

Keywords Everywhere już w darmowej wersji daje nam wiele informacji dotyczących szukanej frazy. Możemy sprawdzić trendy, powiązane słowa kluczowe czy nawet cały ogon. Dla wielu sklepów e-commerce i innych witryn już samo zastosowanie tych informacji może znacznie pomóc w optymalizacji.

To narzędzie z którego mogą korzystać zarówno specjaliści SEO jak i właściciele sklepów czy copywriterzy.

Dodana ostatnio opcja sprawdzenia linków konkurencji (również za darmo) to dodatkowe cenne informacje przy analizie SEO.

Oczywiście warto mieć dodatkowe narzędzie do analizy słów kluczowych pod kątem liczby wyszukań jak KWFinder czy inne. Tak wygląda SEO w praktyce. Korzysta się z kilku narzędzi, zbiera dane, analizuje.

Na koniec i tak wszystko zależy od ich wykorzystania. Narzędzia jak Keywords Everywhere mają na celu ułatwieniu proces zbierania danych i ich analizy. To jak je wykorzystamy i jakie decyzje podejmiemy zależy już od nas.