class="post-template-default single single-post postid-3407 single-format-standard mega-menu-primary-menu default default-layout theme-accent wpb-js-composer js-comp-ver-5.1 vc_responsive" data-spy="scroll" data-target="#poradnik_menu" data-offset="15">
LOADING

Content na stronie – czy wpływa na Twoją firmę?

programista

Bez skutecznego promowania, nie ma biznesu. Postępująca cyfryzacja i ogólny dostęp do Internetu otwierają zupełnie nowe możliwości promowania towarów i usług. Stąd coraz większa popularność nowoczesnych metod reklamy, znanych jako content marketing. Jest on rozumiany jako tworzenie i publikowanie treści, mających na celu promowanie danej marki. Jego realizacja jest zdecydowanie bardziej subtelna niż zwyczajny komunikat reklamowy typu push.

Istota tego typu działań sprowadza się do tego, że trafiają one dokładnie w oczekiwana konsumenta, który dostaje informację, ale także rozrywkę czy rozwiązanie swojego problemu. Ważniejszy od stosowanych narzędzi jest tutaj efekt, jaki można dzięki nim uzyskać.

Znane marki doceniają znaczenie content marketingu. Od lat do swoich produktów starają się wpleść ciekawe historie, żeby przyciągnąć i przekonać do siebie potencjalnych konsumentów. Czego w nich nie ma, wielopokoleniowe pasje, przepisy babci, produkty nigdy nie ulepszane chemią, ubrania szyte z najlepszych tkanin wyłącznie w rodzimych szwalniach. Takie praktyki towarzyszą handlowi od momentu pojawienia się mediów drukowanych ale ich największy rozwój zawdzięczamy rozpowszechnianiu się masowych środków przekazu.

Co dają takie treści?

Na pewno  generują ruch na stronie internetowej. Powodują również wzrost świadomości marki, jak również dotarcie do ściśle określonych grup docelowych z komunikatem o konkretnej marce. Dokładnie opracowane treści potrafią skutecznie i długofalowo zaangażować określoną grupę docelową wokół marki.

Wyobraź sobie, że szukasz w Internecie konkretnej rzeczy. Wyszukiwarka pokazuje Ci kilka propozycji, ale wszystkie są do siebie podobne. Poza zdjęciem masz krótkie, jednozdaniowe opisy, często identyczne w kilku miejscach. Nagle trafiasz na miejsce, w którym co prawda zdjęcia są podobne, lub wręcz identyczne, ale ich opis jest zupełnie inny. Dowiesz się, do czego dokładnie służy produkt, jak możesz go wykorzystać poza jego głównym zastosowaniem, w jaki sposób go przechować. Na pewno strona z takimi opisami przykuje Twoją uwagę bardziej, niż pozostałe.

Strona, która posiada wiele takich unikalnych treści jest też bardziej elastyczna w pojawianiu się w wynikach wyszukiwania. Może się pojawić w wyszukiwarce również w bardziej doprecyzowanych frazach, które zawierają parametry techniczne, kolor, czy rozmiar.

Postaw też na blog!

Treść na stronie firmowej może być znacznie więcej niż opisy produktów, które są polecane. Jeśli chcesz podać potencjalnym Klientom więcej informacji, zainwestuj w bloga. Będzie on rozszerzał podstawowe informacje o dodatkowe detale.

Taki blog może skupić dookoła strony grupę Klientów a jeśli poszczególne wpisy będą miały opcję dodawania komentarzy, stworzy platformę do wymieniania się uwagami i polecania sobie konkretnych produktów. Regularnie dodawane wpisy będą stanowić dowód dla zainteresowanych, że za konkretną marką stoi żywy człowiek, reagujący na ich pytania i potrzeby.

Podaj dalej

Subscribe for FREE Marketing Pro Newsletter!

Subscribers get the best curated content for you

Marta Kulik

Od 3 lat z sukcesem realizuje działania z zakresu link buildingu i copywritingu we własnym projekcie ChrumCreo. Zajmuje się także prowadzeniem kanałów Social Media.

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *