Co to jest reklama cyfrowa? Rodzaje reklam w Internecie [TOP 8]
Co to jest reklama cyfrowa? Rodzaje reklam w Internecie [TOP 8] Ponad 78% klientów porzuca koszyki w e-commerce ze względu na niesatysfakcjonujące doświadczenie zakupowe. Utrudnia …
Case study jest dobrym przykładem na możliwości rozwoju z pomocą internetu biznesu opartego na pasji i wiedzy założycieli. W tym przypadku z pomocą sklepu e-commerce Fonte dociera do nowych klientów, którzy doceniają bogaty wybór kawy najwyższej jakości.
Fonte to toruńska firma założona przez pasjonatów kawy. Biznes ma część lokalną – kawiarnię jak i ogólnopolską – sklep internetowy. Głównym produktem są kawy z całego świata wypalane w palarni i sprzedawane pod marką własną.
Fonte regularnie poszerza asortyment. Pojawiają się różne rodzaje kawy z nowych krajów.
Sprzedaż z pomocą sklepu internetowego to szansa na dotarcie do kawoszy z całego kraju, którzy docenią kawę o najwyższej jakości.
Pierwszym celem było zwiększenie widoczności sklepu i organiczne dotarcie do nowych potencjalnych klientów indywidualnych.
Poza sprzedażą detaliczną istotną częścią działalności jest sprzedaż B2B. Fonte sprzedaje kawy pod marką własną, które mogą trafić do menu kawiarni, restauracji czy oferty sklepów. Tutaj celem jest budowa świadomości marki producenta kawy.
Skupiliśmy się na trzech obszarach:
Klienci sklepu mają różną wiedzę na temat kawy. Do tego dodajmy różnice w preferencji przyrządzania kawy.
To powoduje że ten sam produkt może być szukany na wiele różnych sposobów.
Zapytania w Google mogą dotyczyć pochodzenia nasion, przeznaczenia jak espresso, roast czy rodzajów jak blend, w kapsułkach. Te wszystkie możliwości uwzględniliśmy w strukturze menu:
Treści są istotne nie tylko z powodu SEO, ale również samej konwersji.
Opisy produktów czy rodzajów kaw powinny być pomocne zarówno dla doświadczonych kawoszy jak i nowych osób odkrywających świat różnych rodzajów nasion.
Wspólnie z Klientem i naszymi copywriterami zadbaliśmy o przygotowanie treści:
Blog pomaga budować świadomość marki, dzielić się doświadczeniem i docierać do nowych odbiorców.
Teksty poradnikowe dotyczące parzenia kawy, prezentujące dokładniej różne aspekty związane z jej produkcją, pomagają zwiększyć widoczność na frazy długiego ogona związane z kawą.
Ważnym obszarem była optymalizacja techniczna. Sklep jest dość rozbudowany bo poza kawą sprzedawane są też inne produkty jak akcesoria, młynki, ekspresy. Dopracowaliśmy najważniejsze aspekty jak:
Od początku współpracy, która zaczęła się pod koniec 2020, regularnie notujemy wzrosty ruchu i widoczności.
Wyjątkiem była pierwsza połowa roku 2022, gdzie po zmianach w algorytmie spadła zauważalnie widoczność. Jednak od tego czasu udało się ją odbudować na bardziej szukane frazy.
Zmiana liczby fraz w top 10:
Zmiana liczby fraz w top 20:
Zmiana liczby fraz w top 50:
Przyrost ruchu organicznego (Google Analytics):
Przyrost liczby kliknięć (Google Search Console):
Sklep notuje regularne przyrosty widoczności jak i ruchu organicznego. Następne zaplanowane działania jak dalsza optymalizacja, rozbudowa asortymentu, nowe treści blogowe pomogą nam utrzymać ten wzrostowy trend.
Na początku priorytetem było zwiększenie ogólnej widoczności i ruchu. Obecnie planujemy mocniej skupić się na najważniejszych frazach biznesowych.
To dobry przykład marketingu produktów premium w określonej niszy. Dobra strategia promocji – połączenia pozycjonowania, reklam i działań w social media pozwala skutecznie docierać do nowych klientów.
sprawdź też