Pozycjonowanie sklepu internetowego z kawą i herbatą
Case study jest dobrym przykładem na możliwości rozwoju z pomocą internetu biznesu opartego na pasji i wiedzy założycieli. W tym przypadku z pomocą sklepu e-commerce Fonte dociera do nowych klientów, którzy doceniają bogaty wybór kawy najwyższej jakości.
O Kliencie
Na skróty:
Fonte to toruńska firma założona przez pasjonatów kawy. Biznes ma część lokalną – kawiarnię jak i ogólnopolską – sklep internetowy. Głównym produktem są kawy z całego świata wypalane w palarni i sprzedawane pod marką własną.
Cele klienta
Fonte regularnie poszerza asortyment. Pojawiają się różne rodzaje kawy z nowych krajów.
Sprzedaż z pomocą sklepu internetowego to szansa na dotarcie do kawoszy z całego kraju, którzy docenią kawę o najwyższej jakości.
Pierwszym celem było zwiększenie widoczności sklepu i organiczne dotarcie do nowych potencjalnych klientów indywidualnych.
Poza sprzedażą detaliczną istotną częścią działalności jest sprzedaż B2B. Fonte sprzedaje kawy pod marką własną, które mogą trafić do menu kawiarni, restauracji czy oferty sklepów. Tutaj celem jest budowa świadomości marki producenta kawy.
Działania
Skupiliśmy się na trzech obszarach:
różnych sposobach szukania kawy
treściach
optymalizacji technicznej sklepu
1. Różne sposoby szukania kawy
Klienci sklepu mają różną wiedzę na temat kawy. Do tego dodajmy różnice w preferencji przyrządzania kawy.
To powoduje że ten sam produkt może być szukany na wiele różnych sposobów.
Zapytania w Google mogą dotyczyć pochodzenia nasion, przeznaczenia jak espresso, roast czy rodzajów jak blend, w kapsułkach. Te wszystkie możliwości uwzględniliśmy w strukturze menu:
2. Treści
Treści są istotne nie tylko z powodu SEO, ale również samej konwersji.
Opisy produktów czy rodzajów kaw powinny być pomocne zarówno dla doświadczonych kawoszy jak i nowych osób odkrywających świat różnych rodzajów nasion.
Wspólnie z Klientem i naszymi copywriterami zadbaliśmy o przygotowanie treści:
wspomnianej wcześniej struktury, uwzględniającej różne sposoby szukania kawy,
produktów,
pozostałych kategorii,
wpisów na bloga.
Blog pomaga budować świadomość marki, dzielić się doświadczeniem i docierać do nowych odbiorców.
Teksty poradnikowe dotyczące parzenia kawy, prezentujące dokładniej różne aspekty związane z jej produkcją, pomagają zwiększyć widoczność na frazy długiego ogona związane z kawą.
3. Optymalizacja techniczna sklepu
Ważnym obszarem była optymalizacja techniczna. Sklep jest dość rozbudowany bo poza kawą sprzedawane są też inne produkty jak akcesoria, młynki, ekspresy. Dopracowaliśmy najważniejsze aspekty jak:
poprawę szybkości ładowania strony
wzmocnienie linkowania wewnętrznego
optymalizację nagłówków, tagów
poprawki działania w wersji mobilnej
wiele innych
Efekty
Od początku współpracy, która zaczęła się pod koniec 2020, regularnie notujemy wzrosty ruchu i widoczności.
Wyjątkiem była pierwsza połowa roku 2022, gdzie po zmianach w algorytmie spadła zauważalnie widoczność. Jednak od tego czasu udało się ją odbudować na bardziej szukane frazy.
Zmiana liczby fraz w top 10:
Zmiana liczby fraz w top 20:
Zmiana liczby fraz w top 50:
Przyrost ruchu organicznego (Google Analytics):
Przyrost liczby kliknięć (Google Search Console):
Podsumowanie
Sklep notuje regularne przyrosty widoczności jak i ruchu organicznego. Następne zaplanowane działania jak dalsza optymalizacja, rozbudowa asortymentu, nowe treści blogowe pomogą nam utrzymać ten wzrostowy trend.
Na początku priorytetem było zwiększenie ogólnej widoczności i ruchu. Obecnie planujemy mocniej skupić się na najważniejszych frazach biznesowych.
To dobry przykład marketingu produktów premium w określonej niszy. Dobra strategia promocji – połączenia pozycjonowania, reklam i działań w social media pozwala skutecznie docierać do nowych klientów.
Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania? Dobór słów kluczowych w pozycjonowaniu jest jednym z najważniejszych elementów, jeśli chodzi o wdrożenie skutecznej strategii SEO. Do czynienia …
Rozmiary zdjęć i obrazów w sklepie internetowym – co musisz wiedzieć? Rozmiar zdjęć w sklepie internetowym ma kluczowe znaczenie w kontekście jakości prezentacji produktów i …
Różne sposoby narracji w marketingu – jak w inny sposób przedstawić tę samą treść? Różne sposoby narracji mogą diametralnie zmienić odbiór Twojego przekazu przez odbiorców. …
Poradnik Yoast SEO – kompleksowe omówienie! Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek pomoże Ci osiągnąć satysfakcjonującą widoczność w Google i zacząć sprzedawać więcej. Jeżeli chcesz znaleźć …