LOADING

Wzrosty pomimo małej liczby linków – ptakipolski.pl

ptakipolski.pl - miniatura

Klient

Serwis przyrodniczy ptakipolski.pl. Prywatny projekt założony kilka lat temu w celu monetyzacji z reklam Adsense. Zawiera dużo treści, największa inwestycja przy tworzeniu portalu dotyczyła opisania wszystkich ptaków.

Jest to o tyle ciekawy przypadek, że po utworzeniu projekt został zostawiony sam sobie, tzn. nie był aktywnie pozycjonowany, a pomimo tego cały czas utrzymuje bardzo dobre wyniki a widoczność rośnie.

Czy potrzebne są linki do osiągnięcia efektów?

Tak. Nie chcemy tu tworzyć mitów. Linki są potrzebne, by strona miała szansę mieć lepsze pozycje i widoczność. Błędne jest jednak przeświadczenie, że musi być ich dużo. Można spotkać serwisy, które mają dobry ruch przy niewielkiej liczbie linków.

Oczywiście coś za coś. Małą ilość linków trzeba czymś nadrobić i zazwyczaj będą to treści. Serwisy bogate w treści, które poruszają szukane tematy mają szansę na zdobycie ruchu. Przeważnie będzie to ruch długoogonowy.

Widoczność, ruch a liczba linków

Przyjrzyjmy się, jak to wygląda w przypadku omawianego serwisu.

Sam ruch jest mocno sezonowy, co daje się zaobserwować na przestrzeni kilku lat. W najlepszych miesiącach ruch miesięczny to blisko 20,000 sesji miesięcznie:

ruch ptakipolski.pl

Bardzo ciekawa jest widoczność, która regularnie rośnie, pomimo że na stronie już od dawna nie pojawiła się nowa treść. Poniżej liczba fraz w top 3 i top 10:

widoczność top 3 ptakipolski.pl

Oraz liczba fraz w top 50:

widoczność top 10 ptakipolski.pl

Pozycje są bardzo dobre, dla wielu głównych fraz to top 5:

pozycje ptakipolski.pl

Rozkład pozycji jest bliski ideału, tzn. najwięcej fraz przypada na pierwsze 5 miejsc wyników wyszukiwania:

ptakipolski.pl - rozkład pozycji

Jak zatem wygląda domena? Z punktu widzenia SEO nie jest to demon mocy, Majestic pokazuje linki z 43 domen:

Search Console nieco więcej (60):

ptakipolski-searchconsole

Jest kilka dobrych linków jak np. linki ze stron rządowych, ale patrząc całościowo to tylko 1/3 domen linkujących do serwisu jest wartościowa, pozostałe to raczej przypadkowe lokalizacje o niskiej wartości.

Łatwa nisza czy dobre linki?

Można się kłócić, czy takie efekty da rady osiągnąć w bardziej konkurencyjnej branży. Pewnie będzie to trudniejsze. Jednak przypadek tego serwisu pokazuje, że nawet z małą liczbą linków można osiągnąć dobre pozycje i dobry ruch o ile mamy odpowiednio przygotowane treści.

Na pewno warto zwrócić uwagę, że jest kilka bardzo ciekawych linków, które zostały dodane naturalnie jak choćby link ze strony rządowej http://www.kwidzyn.gdansk.lasy.gov.pl/dzieciol-duzy czy linki z portali przyrodniczych http://encyklopedia.warmia.mazury.pl/index.php/B%C5%82otniak_stawowy czy różnych forum.

To pokazuje, że kilka jakościowych linków potrafi zrobić różnicę.

A jak to ma się do Twojego biznesu? Podobnie, być może potrzebujesz ich nieco więcej. Ważne jest połączenie:

– jakościowe treści,
– jakościowe linki

Niestety, jeśli nie inwestujesz w treści i zlecasz linkowanie agencji, która robi to nieumiejętnie (np. linkuje tylko ze swojego zaplecza, tylko z for itd.) to wybierasz najgorsze połączenie:

– słabe treści, w małej ilości
– słabe jakościowo linki

To jeden z powodów, czemu serwis nie notuje wzrostów. Mamy nadzieję, że to case study pomogło zrozumieć różnicę.

Podaj dalej
Szymon Spychała

Wspólnik w Carted.pl. Pasjonat tematyki e-commerce i możliwości rozwoju oraz zarabiania jakie daje internet. Twitter: https://twitter.com/simonsaysseo

1 Comments

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *

  • Ooo ciekawe statystyki 🙂 Podoba mi się. Ciekawe, wydaje mi się, że jest to spowodowane zawężoną i łatwiejszą niszą zainteresowanych. Chociaż powodów może być dużo 😉

    Odpowiedz