fbpx

Zadbany marketing zwraca się w kryzysowych sytuacjach

Case study

Czytając to case study, dowiesz się między innymi:

  • dlaczego warto zadbać o wszystkie aspekty promocji strony WWW
  • jak efektywnie zarządzać budżetem
  • jak kryzys potrafi zmienić koniunkturę
niszowa usługa

Problem i wyzwanie

Klient z bardzo ciekawym projektem prowadzonym na rynku zagranicznym, ze stworzoną stroną WWW oraz oprogramowaniem dla przyszłych klientów, potrzebował zwiększenia widoczności w sieci. Usługa dotyczyła wirtualnych wycieczek po budynkach jak w Google Maps ale skierowana była tylko i wyłącznie do agentów nieruchomości.

Musieliśmy opracować działania marketingowe w taki sposób aby wypromować niszowy temat i dotrzeć z nim do konkretnej (małej) grupy odbiorców. Klient dysponował bardzo małym budżetem niepozwalającym na aktywne prowadzenie działań SEO, SEM i Social Ads.

Działania

Ustaliliśmy priorytety działań. Z uwagi na niski budżet zdecydowaliśmy się w pierwszej kolejności na wdrożenie pełnej analityki poprzez otagowanie szeregu zdarzeń na stronie WWW i w oparciu o nie utworzenie celów w Google Analytics oraz Facebook Business, które pomogły nam mierzyć skuteczność prowadzonych działań.

Następnie rozpoczęliśmy równoległe prowadzenie kampanii reklamowych w środowisku Google oraz Facebook. Współpracując razem z klientem wdrożyliśmy kreacje reklamowe w wielu formatach od graficznej przez tekstowe po wideo.

Aktywne prowadzenie kont social media przez klienta znacznie ułatwiło prowadzenie działań reklamowych na tym źródle. Dosyć szybko, bazując na analityce, wdrożyliśmy podział kampanii reklamowych na bardzo sprecyzowane zapytania tekstowe w Google Ads oraz przekaz z wykorzystaniem grafik i filmów w Social Ads – takie połączenie zapewniało najlepszy stosunek wzrostu rozpoznawalności marki wraz ze wzrostem tematycznego ruchu.

Zadbanie o poprawną optymalizację SEO serwisu

Pomimo braku środków na prowadzenie aktywnego linkbuildingu wraz z klientem zadbaliśmy o poprawną optymalizację serwisu pod roboty wyszukiwarek. Wykorzystaliśmy w tym celu dane pozyskane o skuteczności słów kluczowych z kampanii reklamowych Google Ads. Pozwoliło to znacznie obniżyć koszty działań SEO.

Opracowaliśmy wytyczne do content marketignu co przełożyło się na stworzenie profesjonalnych treści szkoleniowych na serwisie. Ponadto wykorzystaliśmy możliwość umieszczania gotowych wizualizacji na zewnętrznych domenach i uporządkowaliśmy naturalne linkowanie jakie zdobywała domena. Zaowocowało to znacznymi wzrostami SEO pomimo minimalnego nakładu finansowego.

virtualtourscreator.com organic keyword
  • wdrożona analityka
  • zoptymalizowane dwa źródła reklamowe
  • zoptymalizowany serwis pod kątem SEO
  • rozwinięcie content marketingu
  • wykorzystanie i optymalizacja naturalnego linkowania

Wprowadzenie restrykcji COVIDowych i boom zainteresowania

Podjęte działania marketingowe w pierwszej fazie przełożyły się na 80% wzrost ruchu na serwisie i znaczny wzrost widoczności w sieci ale nie zapewniały nam znaczącego wzrostu ilości konwersji. Klienci, chociaż ich temat interesował, nie konwertowali w takim stopniu jak byśmy tego oczekiwali.

Wszystko uległo zmianie w momencie wprowadzenia restrykcji COVIDowych. Brak możliwości spotykania się z klientami wymusił na agentach nieruchomości wprowadzenie alternatywnych rozwiązań, gdzie usługa naszego klienta wpasowała się idealnie.

Dzięki prowadzonym wcześniej działaniom reklamowym i utworzonym grupom odbiorców mogliśmy bardzo płynnie zwiększyć budżety reklamowe i docierać do konkretnych osób, które borykały się z problemem braku możliwości prezentacji nieruchomości poprzez spotkanie. Uporządkowane SEO również przełożyło się na znacznie większy ruch organiczny.

Od momentu wprowadzenia lockdownu osiągnęliśmy wzrost ruchu na stronie WWW o 223,39% co przełożyło się na wzrost przychodów aż o 2602,35%.

facebook
GA

Profit dzięki zadbaniu o całokształt

Dzięki holistycznemu podejściu i zadbaniu o serwis WWW pod każdym względem (od wdrożenia analityki przez optymalizację i content marketing po utworzenie landing pages pod reklamy) pomimo niskiego budżetu na start wypracowane działania marketingowe (zebrane grupy odbiorców i opracowane schematy działania) pozwoliły w momencie zmiany koniunktury na intensyfikację działań reklamowych i wykorzystanie szansy przez klienta zapewniając mu olbrzymi wzrost sprzedaży. Jest to idealny przykład pokazujący, że działania marketingowe w Internecie to naczynia połączone i warto dbać o wszystkie aspekty biznesu bo nigdy nie wiadomo kiedy niszowa usługa stanie się jedną z bardziej pożądanych na rynku.

sprawdź też

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt