fbpx

Pozycjonowanie sklepu z olejkami CBD

W case study przedstawiamy działania SEO dla zwiększenia ruchu i sprzedaży produktów CBD marki Premicanna. To ciekawy przypadek, gdzie ważne jest by poza dobrymi praktykami SEO uwzględniać też przepisy prawa dotyczące treści opisujących suplementy.

sklep cbd pozycjonowanie

O kliencie

Marka Premicanna to szeroki wybór olejków i innych produktów bazujących na CBD. Współpracuje zarówno ze sklepami stacjonarnymi (współpraca B2B) jak i prowadzą sprzedaż detaliczną z pomocą sklepu internetowego.

CBD w Polsce

CBD w Polsce szybko zdobyło popularność. Jej szczyt przypada na drugą połowę roku 2020:

trendy cbd

Od tego czasu trend jest lekko spadkowy, ale nie znaczy to że liczba zapytań mocno spadła. Nadal mówimy tu o tysiącach zapytań miesięcznie dotyczących produktów CBD:

zapytania cbd

Jest to już dość dojrzała nisza, gdzie klienci szukają z pomocą sprecyzowanych zapytań. Na fali tej popularności powstało wiele sklepów e-commerce z produktami CBD.

Konkurencja jest silna i pozycjonowanie w tej niszy wymaga przemyślanej strategii oraz odpowiednich nakładów.

Czy domena ma znaczenie

Sklep zarejestrowany jest w domenie .store. Nowe rozszerzenia domen zostały wprowadzone, bo znalezienie domeny w ramach najpopularniejszych .pl czy .com stało się praktycznie niemożliwe. Klient miał jednak wątpliwości, czy nie będzie utrudniało to pozycjonowania, lub inaczej mówiąc czy Google nie traktuje lepiej domen .pl od takich nowych rozszerzeń.

W skrócie: domeny jak .store i inne są traktowane tak samo jak domeny .pl. Oficjalnie potwierdziło to Google. W dalszej części case study pokazujemy efekty i widać, że sklep bez problemu buduje sobie widoczność oraz ruch.

wyszukiwarka google

Analiza konkurencji i strategia

Sprawdzenie działań konkurencyjnych sklepów e-commerce oraz analiza potencjału słów kluczowych pokazały spory potencjał fraz długiego ogona. Najlepszym sposobem na jego maksymalne wykorzystanie było utworzenie tematycznego bloga na temat CBD. Jest wiele zapytań związanych ze stosowaniem CBD, jak np.:

przykładowe zapytania cbd

Współpracujemy z copywriterami Klienta, dostarczając analizy tematów, słów kluczowych do każdego z artykułów.

Treści a Sanepid

Duża część strategii SEO dotyczy samych treści publikowanych w ramach sklepu. Tutaj trzeba zachować ostrożność, bo tego typu produkty i sklepy są pod obserwacją Sanepidu. Nieprecyzyjne określenia działania i efektów, które dają produkty CBD mogą powodować problemy ze strony tej instytucji. Dotyczy to nie tylko sklepów z CBD – wszystkie e-commerce z odżywkami, suplementami, lekami również muszą pilnować czy publikowane treści są zgodne z przepisami prawa.

Działania i strategia

Dość wąska grupa produktów nie pozwoliła na rozbudowanie struktury (co zazwyczaj robimy przy większych sklepach e-commerce). Dlatego postawiliśmy na rozbudowę bloga. Do tego oczywiście:

  • optymalizacja techniczna,
  • optymalizacja nagłówków,
  • dopracowanie kart produktów,
  • wzmocnienie linkowania wewnętrznego.

Domena była nowa, dlatego wymagała też wzmocnienia linkami z zewnątrz. Zadbaliśmy o regularne zdobywanie linków z dobrych źródeł. Głównie linki tekstowe osadzone w artykułach dotyczących CBD.

Efekty

Współpracę zaczęliśmy na początku roku 2022. Sklep na początku miał bardzo niską widoczność i mały ruch. Poniżej przedstawiamy wyniki, jakie udało nam się osiągnąć.

Liczba fraz w top 10 zwiększyła się z 5 do 80:

sklep cbd widoczność top10

Liczba fraz w top 20 zwiększyła się z 38 do 225:

sklep cbd widoczność top20

Liczba fraz w top 50 zwiększyła się z 187 do 735:

sklep cbd widoczność top50

Większa liczba fraz w wynikach wyszukiwania przełożyła się na ruch. Tu wzrost ruchu w ujęciu tygodniowym:

sklep cbd przyrost ruchu

Wzrosty widać również w Search Console. Przyrost liczby kliknięć:

sklep cbd kliknięcia gsc

I liczby wyświetleń:

sklep cbd liczba wyświetleń

Podsumowanie

Nisza z produktami CBD jest bardzo konkurencyjna. Nie są to też sklepy z tysiącami produktów i kategorii. Przez to strategia rozwoju takiego e-commerce musi to uwzględniać. W tym przypadku dobrze sprawdziła się inwestycja w treści, które pomogły nie tylko ściągnąć ruch długiego ogona, ale mogły też być wykorzystane przy linkowaniu wewnętrznym głównych fraz.

Przed nami jeszcze sporo pracy, między innymi skupienie się na głównych frazach, dalsza rozbudowa bloga. Pod kątem przyrostu widoczności, zaufania domeny jesteśmy tu w dobrym miejscu i kontynuacja działań SEO (linkowanie, optymalizacja) oraz rozbudowy treści powinny przekładać się na dalsze wzrosty.

sprawdź też

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt