fbpx

Pozycjonowanie sklepu sportowego Mistralsport.pl – case study

Przedstawiamy case study pozycjonowania sklepu sportowego Mistralsport.pl. Pokazujemy jak w działaniach SEO dla e-commerce można ułożyć priorytety, by szybciej wypracować efekty zgodne z celami biznesowymi Klienta.

mistral sklep sportowy

Cele Klienta

Mistral to stacjonarne sklepy z odzieżą sportową, sprzętem i akcesoriami dla sportowców. Naturalnym następnym krokiem w rozwoju firmy było otworzenie sklepu internetowego mistralsport.pl, co pozwoliłoby na dotarcie do większej liczby pasjonatów kolarstwa z całego kraju.

Ofertę sklepu wyróżnia duży wybór rowerów prestiżowych marek takich jak Specialized, Trek, Giant, Kross i Kellys.

Dlatego już na początku ustaliliśmy z Klientem, że priorytetem będzie rozwój i promocja kategorii związanych z rowerami.

Priorytety a ROI w marketingu e-commerce

W każdym biznesie znajdziemy kluczowe produkty lub kategorie, które są najważniejsze – czy to z powodu najlepszej marży, największej grupy potencjalnych klientów czy innych.

Z kolei budżety na marketing są zawsze ograniczone. Aby wykorzystać środki jak najlepiej i by przyniosły jak najlepszą sprzedaż (jak największe ROI) strategia marketingowa powinna uwzględniać priorytety danego biznesu.

Bez ustalenia takich priorytetów działania SEO prowadzone w różnych obszarach w tym samym czasie spowalniają osiągnięcie efektów.

priorytety marketing

Działania

Na początku omówiliśmy strategię z Klientem, uwzględniając jego uwagi i sugestie. Następnie ustaliliśmy kolejne etapy działań. To najważniejsze obszary dla e-commerce jak:

  • rozbudowa struktury,
  • dodanie treści,
  • wzmocnienie linkowania wewnętrznego,
  • podlinkowanie domeny z tematycznych źródeł.

W każdym z nich uwzględnialiśmy wspomniane wcześniej priorytety. Przykładowo:

  • przy rozbudowie struktury kategorii skupiliśmy się przede wszystkim na rowerach, akcesoriach dla kolarzy,
  • przy analizie konkurencji zwracaliśmy uwagę szczególnie na sklepy sprzedające rowery, a nie te z odzieżą sportową,
  • przy pisaniu treści robiliśmy dokładniejsze analizy dla treści przeznaczonych na kategorie rowerów,
  • itd.

Poza optymalizacją sklepu e-commerce i zadbaniem o treści widzieliśmy też, że musimy skupić się na wzmocnieniu domeny (poniżej parametr Domain Raiting z narzędzia Ahrefs):

zaufanie domeny

Zaczęliśmy zdobywać tematyczne linki, głównie tekstowe osadzone w artykułach związanych ze sportem i rowerami.

Efekty

Współpracę zaczęliśmy w lutym 2022. Wprowadzone zmiany szybko przełożyły się na wzrost widoczności.

Liczba fraz w top 3 wzrosła z 43 do 115:

sklep sportowy frazy top3

Liczba fraz w top 10 wzrosła z 186 do 1320:

sklep sportowy frazy top10

Liczba fraz w top 20 wzrosła z 682 do 4592:

sklep sportowy frazy top20

Liczba fraz w top 50 wzrosła z 3519 do 13172:

sklep sportowy frazy top50

Wzrost liczby fraz w wynikach wyszukiwania zauważalnie przełożył się na ruch organiczny:

ruch rok do roku

Który wzrósł ponad trzykrotnie:

zmiana ruchu organicznego użytkownicy

Podsumowanie

To przykład pozycjonowania sklepu, gdzie dobrze zaplanowane działania uwzględniające priorytety Klienta przyniosły szybkie rezultaty. To oczywiście nie koniec pozycjonowania. W pierwszym roku współpracy zajęliśmy się najważniejszymi aspektami SEO. Teraz możemy skupić się na kolejnych jak rozbudowa bloga, pozycjonowanie najważniejszych głównych fraz i następnych celach.

sprawdź też

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt