Cele Klienta
Mistral to stacjonarne sklepy z odzieżą sportową, sprzętem i akcesoriami dla sportowców. Naturalnym następnym krokiem w rozwoju firmy było otworzenie sklepu internetowego mistralsport.pl, co pozwoliłoby na dotarcie do większej liczby pasjonatów kolarstwa z całego kraju.
Ofertę sklepu wyróżnia duży wybór rowerów prestiżowych marek takich jak Specialized, Trek, Giant, Kross i Kellys.
Dlatego już na początku ustaliliśmy z Klientem, że priorytetem będzie rozwój i promocja kategorii związanych z rowerami.
Priorytety a ROI w marketingu e-commerce
W każdym biznesie znajdziemy kluczowe produkty lub kategorie, które są najważniejsze – czy to z powodu najlepszej marży, największej grupy potencjalnych klientów czy innych.
Z kolei budżety na marketing są zawsze ograniczone. Aby wykorzystać środki jak najlepiej i by przyniosły jak najlepszą sprzedaż (jak największe ROI) strategia marketingowa powinna uwzględniać priorytety danego biznesu.
Bez ustalenia takich priorytetów działania SEO prowadzone w różnych obszarach w tym samym czasie spowalniają osiągnięcie efektów.

Działania
Na początku omówiliśmy strategię z Klientem, uwzględniając jego uwagi i sugestie. Następnie ustaliliśmy kolejne etapy działań. To najważniejsze obszary dla e-commerce jak:
- rozbudowa struktury,
- dodanie treści,
- wzmocnienie linkowania wewnętrznego,
- podlinkowanie domeny z tematycznych źródeł.
W każdym z nich uwzględnialiśmy wspomniane wcześniej priorytety. Przykładowo:
- przy rozbudowie struktury kategorii skupiliśmy się przede wszystkim na rowerach, akcesoriach dla kolarzy,
- przy analizie konkurencji zwracaliśmy uwagę szczególnie na sklepy sprzedające rowery, a nie te z odzieżą sportową,
- przy pisaniu treści robiliśmy dokładniejsze analizy dla treści przeznaczonych na kategorie rowerów,
- itd.
Poza optymalizacją sklepu e-commerce i zadbaniem o treści widzieliśmy też, że musimy skupić się na wzmocnieniu domeny (poniżej parametr Domain Raiting z narzędzia Ahrefs):
Zaczęliśmy zdobywać tematyczne linki, głównie tekstowe osadzone w artykułach związanych ze sportem i rowerami.
Efekty
Współpracę zaczęliśmy w lutym 2022. Wprowadzone zmiany szybko przełożyły się na wzrost widoczności.
Liczba fraz w top 3 wzrosła z 43 do 115:

Liczba fraz w top 10 wzrosła z 186 do 1320:

Liczba fraz w top 20 wzrosła z 682 do 4592:

Liczba fraz w top 50 wzrosła z 3519 do 13172:

Wzrost liczby fraz w wynikach wyszukiwania zauważalnie przełożył się na ruch organiczny:

Który wzrósł ponad trzykrotnie:
Podsumowanie
To przykład pozycjonowania sklepu, gdzie dobrze zaplanowane działania uwzględniające priorytety Klienta przyniosły szybkie rezultaty. To oczywiście nie koniec pozycjonowania. W pierwszym roku współpracy zajęliśmy się najważniejszymi aspektami SEO. Teraz możemy skupić się na kolejnych jak rozbudowa bloga, pozycjonowanie najważniejszych głównych fraz i następnych celach.