fbpx

Pozycjonowanie sklepu producenta rajstop, pończoch

Pokazujemy proces pozycjonowania oraz efekty uzyskane dla sklepu e-commerce producenta rajstop.

Więcej o kliencie i współpracy:

  • polski sklep internetowy, sprzedający produkty jak rajstopy, pończochy i inne,
  • sklep internetowy obsługuje sprzedaż detaliczną, dodatkowo firma prowadzi też hurtową sprzedaż B2B,
  • współpraca obejmuje pomoc przy budowie ruchu organicznego jak również prowadzeniu kampanii reklamowych (w tym case study skupiamy się na pozycjonowaniu).

Zdjęcie – źródło: evasintimates.com

rajstopy sklep

Cele, plan działań i realia prowadzenia pozycjonowania w przy obecnej konkurencji

Kilka agencji podejmowało się wcześniej prób zbudowania ruchu oraz widoczności – bez zadowalających rezultatów.

Dlatego już na etapie ustalania warunków współpracy Klient chciał, abyśmy przedstawili strategię SEO dla sklepu, możliwe efekty do osiągnięcia z określeniem horyzontu czasowego.

Przeanalizowaliśmy dotychczasową optymalizację, linkowanie oraz content marketing. Wskazaliśmy błędne w naszej ocenie decyzje jak:

  • linkowanie z nietematycznych, słabych lokalizacji (fora, katalogi), które nie wzmacniało domeny
  • zbyt mały nacisk na treści
  • bardzo podstawowe linkowanie wewnętrzne
  • sporo innych, technicznych niedociągnięć w optymalizacji

Na bazie powyższych wniosków zaproponowaliśmy plan, który pozwoliłby podjąć skuteczniejsze działania.

Warto rozwinąć ten wątek.

SEO dla sklepów internetowych zawsze opiera się na tych samych fundamentach:

  • linki z zewnątrz, moc domeny
  • treści
  • struktura
  • linkowanie wewnętrzne
  • optymalizacja

90% sukcesu to jakość prowadzonych działań i sposób inwestycji budżetu na marketing a nie tajne strategie czy unikalny know how. Od początku istnienia Carted kierujemy się tą zasadą – dzięki temu mogliśmy skutecznie pomóc wielu klientom e-commerce.

Nawet przy mniejszych budżetach również można budować widoczność i ruch. Pod warunkiem, że odpowiedni procent jest odpowiednio inwestowany w kluczowe dla SEO obszary.

Niestety, sporo polskich agencji działa w nieprzejrzystym modelu. Klient nie wie, ile agencja przeznacza na zdobycie linków, copywriting. W praktyce często wygląda to tak, że inwestowane jest absolutne minimum, z pomocą którego nie da się skutecznie powalczyć o dobre pozycje.

Za pozycjonowanie liderów w danych niszach odpowiadają agencje i specjaliści, którzy odrobili lekcje. Dużą część budżetu na marketing inwestują we wzmacnianie domeny przy pomocy jakościowych linków, rozbudowę struktury, tworzenie treści. To pozwala im osiągnąć top 10 i rozwijać sprzedaż z ruchu organicznego.

Najważniejsze zmiany w strategii SEO dla sklepu

Sprawdźmy zatem, jakie ważniejsze działania pomogły nam osiągnąć lepsze wyniki.

1. Linkowanie z tematycznych źródeł

Głównie nastawiliśmy się na linkowanie z portali i blogów kobiecych. Jak wspomnieliśmy na początku, wcześniej były dodawane słabe linki i musieliśmy tu postawić na jakość, tak by wzmocnić domenę.

Poniżej wykres przyrostu domen (odpowiadamy za część linków, pojawiały się też linki z innych źródeł):

przyrost domen linków

2. Działania związane z treściami

Duży nacisk położyliśmy na treści opisów kategorii jak i rozwój bloga. To tandardowe działanie przy rozwoju każdego sklepu e-commerce. Z innych działań warto wspomnieć o uzupełnieniu sekcji FAQ na końcu wpisów.

3. Optymalizacja szybkości ładowania, aspektów technicznych, metatagów

Od początku współpracy dużo pracy poświęciliśmy na uporządkowanie pozostałych istotnych aspektów związanych z optymalizacją techniczną, szybkością ładowania, UX i wiele innych.

przyrost podstron zmiana ruchu
sklep z rajstopami urządzenia mobilne

Wersja mobilna

Nie możemy nie wspomnieć o wersji mobilnej. Jak zawsze w niszy odzieżowej możemy spodziewać się tu przeważającej liczby wejść ze smartfonów:

  • 79% wejść ze smartfonów
  • 20% wejść z komputerów pc, laptopów
  • 1% wejść z tabletów

Zawsze sprawdzamy czy wersja mobilna jest dopracowana nie tylko pod kątem SEO ale również UX.

Nie pokazujemy dokładnych statystyk, ale zarówno w sklepie Klienta jak i innych sklepach odzieżowych odwiedzający nie tylko wchodzą na stronę sklepu z pomocą smartfonów, ale również na nich finalizują zakup.

Efekty

Udało się wypracować wzrosty widoczności oraz ruchu, które przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Przyczynił się do tego wzrost liczby pozycji w top 3. Od początku współpracy (zielony kwadrat) udało się zwiększyć prawie czterokrotnie liczbę fraz w top 3:

top 3 sklep ecommerce

Liczba fraz w top 10 wzrosła dwukrotnie:

ecommerce top10

Frazy w top 20:

sklep z rajstopami top 20

Rośnie również długi ogon, frazy w top 50:

sklep rajstopy top50

Wzrost widoczności przełożył się na większy ruch organiczny:

sklep z rajstopami ruch bezpłatny

Co potwierdza też Search Console. Wzrost liczby wyświetleń:

sklep z rajstopami przyrost wyświetleń
sklep z rajstopami przyrost kliknięć

Podsumowując

Jest tu kilka silnych marek bezpośrednich konkurentów-producentów; są też duże sklepy z szerszym asortymentem.

Udało się wypracować wzrosty widoczności oraz ruchu. Sklep zaczął pojawiać się wysoko na frazy głównych produktów. Część to zapytania długiego ogona, część to frazy główne.

Jest tu jeszcze spory potencjał do kontynuowania wzrostów zarówno samej widoczności, ruchu jak i kilku najważniejszych fraz sprzedażowych.

To case study pokazuje że:

  • ważna jest jakość – od linków po sposób układania struktury, tematykę treści,
  • trzeba skupić się na kilku obszarach równolegle,
  • nie ma jednego szybkiego triku, który w miesiąc pozwoli dogonić konkurencję – to wiele pracy wszystkich osób zaangażowanych w projekt,
  • komunikacja, informowanie o strategii, podejmowanych i planowanych działań, pomysłach na rozwój jest kluczowa dla dobrej współpracy.

Od początku przedstawialiśmy:

  • dokładny plan tego co zamierzamy robić w najbliższym czasie,
  • plan inwestycji środków na marketing,
  • wskazywaliśmy jakie cele są realne w najbliższym czasie,
  • współpracowaliśmy i pomagaliśmy zespołowi Klienta (copywriterzy, agencja web dev).

Dzięki temu Klient wiedział na jakim etapie procesu SEO jesteśmy, co aktualnie jest robione, a co jest zaplanowane. Udało się zbudować dobrą współpracę i wiele decyzji dotyczących SEO podejmowaliśmy wspólnie.

sprawdź też

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt