LOADING

Pozycjonowanie – lemitor.com.pl

lemitor

Klient

Firma Lemitor ma szeroką ofertę związaną z pomiarami środowiskowymi. Zgłosiła się do nas w pierwszej połowie 2017 roku po pomoc przy promocji witryny w Google.

Cele

Ze względu na ograniczony budżet postanowiliśmy się skupić w pierwszym okresie prac całkowicie na pozycjonowaniu serwisu, pomijając działania za pośrednictwem płatnych kanałów (odkładając je na później). Ustaliliśmy z Klientem dwa główne cele:

  • zwiększenie widoczności serwisu w wyszukiwarce, tak by na więcej zapytań pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania
  • poprawa pozycji najważniejszych fraz dla biznesu, które są szukane przez klientów

Zazwyczaj unikamy pozycjonowania na konkretne frazy (zawsze rozliczamy się ryczałtowo), skupiamy się przede wszystkim na ruchu oraz widoczności. Natomiast jeśli są ważne frazy dla biznesu, nad którymi warto popracować jak w tym przypadku to oczywiście też podejmujemy odpowiednie działania.

Działania

Główne działania dotyczyły dwóch obszarów – pracy przy samej stronie oraz wzmocnieniu i linkowaniu domeny.

Działania przy stronie

Pierwszym problemem była duża liczba kopii na różnych domenach. Wybraliśmy jedną domenę i przekierowaliśmy na nią pozostałe kopie. Następnie usunęliśmy kopie wewnątrz serwisu.

Kiedy problem z kopiami został usunięty, przeprowadziliśmy dokładną optymalizację całego serwisu obejmującą tagi, nagłówki, linkowanie wewnętrzne oraz treści.

Linkowanie

W kwestii linkowania działania dotyczyły wzmocnienia domeny oraz poprawienia pozycji podstron oferty (konkretnych fraz). Staraliśmy się zróżnicować profil linków dodając odnośniki śródtekstowe z artykułów (blogi), ale też linki na forach, w ogłoszeniach itd.

Efekty

Jak widać, w przeszłości była ona na niezłym poziomie, ale błędy optymalizacyjne i liczne kopie sprawiły, że ruch i widoczność spadły.

Niżej liczba fraz w top 3 i top 10:

oraz liczba fraz w top 50:

Drugim celem była poprawa pozycji dla najważniejszych fraz, które na początku współpracy były na pozycjach poza 10-ką. Tu również udało się wypracować dobre efekty i wprowadzić większość ważnych fraz do top 5 i top 3, poniżej przykłady pozycjonowanych fraz:

Podsumowanie

To jeszcze nie są końcowe efekty. Prace trwają na razie około rok, będziemy prowadzić działania zmierzające do dalszych wzrostów widoczności. W dalszym etapie będziemy chcieli też poszerzyć działania o kampanie płatne w Adwords.

Podaj dalej
Szymon Spychała

Wspólnik w Carted.pl. Pasjonat tematyki e-commerce i możliwości rozwoju oraz zarabiania jakie daje internet. Twitter: https://twitter.com/simonsaysseo

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *