LOADING

Marketing gabinetu podologicznego – promocja nowej marki na lokalnym rynku

Klient

Nowootwarty gabinet podologiczny w Krakowie. Świadczy szereg usług dla ludzi chcących zadbać o swoje stopy – od usług kosmetycznych typu pedicure, usuwanie zrogowaceń po zabiegi chirurgiczne (operacje haluksów i innych schorzeń).

Cele

Celem działań było zbudowanie ruchu, który przekładałby się na rejestracje pacjentów. Marka gabinetu podologicznego była nowa na rynku, dlatego ważne było też podjęcie działań związanych z budową świadomości marki.

Działania

Najpierw naszą uwagę skupiliśmy na samej stronie. Spotkaliśmy się tu z często widzianymi wcześniej problemami jak:

  • jedna zbiorcza podstrona oferty zamiast lepiej rozbitej oferty na podstrony zabiegów i poszczególnych usług
  • problemy z treściami (często ich brakiem)
  • źle przygotowana wersja mobilna
  • inne optymalizacyjne problemy

Optymalizacja zawsze jest ważna, jednak nie można zapominać, że to jeden z elementów koniecznych działań. Strona postawiona na nowej domenie nie sprowadzi od razu zadowalającego ruchu bezpłatnego, nawet przy dobrze dopracowanej optymalizacji. Potrzebny jest czas, w miarę możliwości linki.

W tym przypadku Klientowi zależało na ściągnięciu ruchu od razu, więc naturalnie rozpoczęliśmy działania reklamowe. Główny nacisk padł na tekstowe kampanie reklamowe w Google Ads oraz małe kampanie na Facebooku. Powód takiego podziału związany był ze sposobem szukania użytkowników – lokalnie poza ogólnymi frazami związanymi z podologiem pacjenci szukali też informacji o konkretnych zabiegach. Koszty prowadzenia takiej kampanii nie były duże, stąd decyzja o położeniu nacisku właśnie na nie.

reklamy - podolog

Skupiliśmy się też na pozycjonowaniu lokalnym, ale od początku zaznaczyliśmy, że tu na efekty potrzeba czasu. Nie było z tym problemu – dzięki kampaniom reklamowym sprowadzającym ruch mieliśmy czas, by spokojnie działać.

Obszar działania klienta – zdrowie, uroda – to dość wdzięczny temat do zdobywania linków i budowy mocy domeny. Jest wiele różnych źródeł skąd można zdobyć linki – fora o urodzie, blogi o zdrowiu, kosmetykach, katalogi placówek medycznych i wiele innych. W tym konkretnym przypadku dobrym źródłem linków były też powiązane/zaprzyjaźnione strony innych placówek medycznych. Wykorzystaliśmy wszystkie te źródła do zbudowania zróżnicowanego profilu linków.

Duży nacisk położyliśmy też na treści poradnikowe. Przygotowaliśmy propozycje tematów z odpowiednim researchem słów kluczowych do każdego z nich. Treści poradnikowe ściągają ruch długoogonowy z całego kraju, nie można tu zawęzić ruchu organicznego tylko do Krakowa. Z tego powodu na początku Klient nie był przekonany do tego kierunku. Wyjaśniliśmy jednak zalety dodatkowych treści. W skrócie – pomagają zbudować autorytet strony, można też je wykorzystać, by wzmocnić linkowanie wewnętrzne, czy do promocji lokalnej na Facebooku (ustawiamy reklamę na Kraków z linkiem do artykułu opisującego dany problem). Plus oczywiście pomagają ściągnąć ruch.

Efekty

Współpracę zaczęliśmy w 2017 roku. Od tego czasu widoczność powoli rosła aż do października 2017 roku. Tu można zauważyć duży skok. To czas, kiedy wdrożona została nowa struktura z rozbudowaną ofertą oraz dodane zostały pierwsze treści z bazy wiedzy. Od tego momentu widoczność rosła. Spadek zaznaczony na wykresie to medic update, który dotknął wiele stron medycznych, w tym omawianą w tym case study. Po kolejnej, marcowej aktualizacji, widoczność wróciła i obecnie jest na rekordowych poziomach.

widoczność podologa

Potwierdzenie wzrostów mamy również w ruchu bezpłatnym:

ruch bezpłatny - podolog

Czy jednak był to wartościowy ruch, który przekładał się na nowych pacjentów? Na samym początku współpracy skonfigurowaliśmy cele i zdarzenia, które pozwoliły nam sprawdzić jakość sprowadzanego ruchu.

zmiana realizacji celów

Jak widać, wraz ze wzrostem ruchu rosła też liczba realizowanych celi, co było dla nas potwierdzeniem, że prowadzone działania przynoszą zamierzone efekty.

realizacje celu w Google Analytics

Podsumowanie

Przemyślana strategia łączenia ruchu z reklam i równoczesnego rozwoju ruchu bezpłatnego przyniosły szybko efekty w postaci zapytań i rejestracji pacjentów. W pierwszym okresie nacisk na reklamę był większy, aby zapewnić odpowiednią liczbę pacjentów, później wraz ze wzrostem ruchu bezpłatnego koszty reklam mogły być nieco obniżone.

Podaj dalej
Szymon Spychała

Wspólnik w Carted.pl. Pasjonat tematyki e-commerce i możliwości rozwoju oraz zarabiania jakie daje internet. Twitter: https://twitter.com/simonsaysseo

2 Comments

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *

  • Dobrze, że klient zgodził się na połączenie płatnych kampanii z pozycjonowaniem organicznym, bo to na pewno był świetny pomysł na początku. A sama branża bardzo fajna do pozycjonowania. Myślisz, że taki klient byłby odpowiedni dla osoby, która jeszcze nie prowadziła samodzielnie całego klienta?

    Odpowiedz
    • tak, pozycjonowanie lokalne to dobry start dla nowych osób do nauki 😉