W tym case study:

  • jak wygląda marketing firmy na rynku lokalnym (miasto i okolice)
  • jak połączyliśmy działania w zakresie reklamy oraz SEO
  • ile czasu trwało wypracowanie wzrostu ruchu i pozycji

Klient

Nowootwarty gabinet podologiczny w Krakowie. Świadczy szereg usług dla ludzi chcących zadbać o swoje stopy – od usług kosmetycznych typu pedicure, usuwanie zrogowaceń po zabiegi chirurgiczne (operacje haluksów i innych schorzeń).

Cele

Celem działań było zbudowanie ruchu, który przekładałby się na rejestracje pacjentów. Marka gabinetu podologicznego była nowa na rynku, dlatego ważne było też podjęcie działań związanych z budową świadomości marki.

Działania

Najpierw naszą uwagę skupiliśmy na samej stronie. Spotkaliśmy się tu z często widzianymi wcześniej problemami jak:

  • jedna zbiorcza podstrona oferty zamiast lepiej rozbitej oferty na podstrony zabiegów i poszczególnych usług
  • problemy z treściami (często ich brakiem)
  • źle przygotowana wersja mobilna
  • inne optymalizacyjne problemy

Optymalizacja zawsze jest ważna, jednak nie można zapominać, że to jeden z elementów koniecznych działań. Strona postawiona na nowej domenie nie sprowadzi od razu zadowalającego ruchu bezpłatnego, nawet przy dobrze dopracowanej optymalizacji. Potrzebny jest czas, w miarę możliwości linki.

W tym przypadku Klientowi zależało na ściągnięciu ruchu od razu, więc naturalnie rozpoczęliśmy działania reklamowe. Główny nacisk padł na tekstowe kampanie reklamowe w Google Ads oraz małe kampanie na Facebooku. Powód takiego podziału związany był ze sposobem szukania użytkowników – lokalnie poza ogólnymi frazami związanymi z podologiem pacjenci szukali też informacji o konkretnych zabiegach. Koszty prowadzenia takiej kampanii nie były duże, stąd decyzja o położeniu nacisku właśnie na nie.

 

podolog-reklamy
 

Skupiliśmy się też na pozycjonowaniu lokalnym, ale od początku zaznaczyliśmy, że tu na efekty potrzeba czasu. Nie było z tym problemu – dzięki kampaniom reklamowym sprowadzającym ruch mieliśmy czas, by spokojnie działać.

Obszar działania klienta – zdrowie, uroda – to dość wdzięczny temat do zdobywania linków i budowy mocy domeny. Jest wiele różnych źródeł skąd można zdobyć linki – fora o urodzie, blogi o zdrowiu, kosmetykach, katalogi placówek medycznych i wiele innych. W tym konkretnym przypadku dobrym źródłem linków były też powiązane/zaprzyjaźnione strony innych placówek medycznych. Wykorzystaliśmy wszystkie te źródła do zbudowania zróżnicowanego profilu linków.

Duży nacisk położyliśmy też na treści poradnikowe. Przygotowaliśmy propozycje tematów z odpowiednim researchem słów kluczowych do każdego z nich. Treści poradnikowe ściągają ruch długoogonowy z całego kraju, nie można tu zawęzić ruchu organicznego tylko do Krakowa. Z tego powodu na początku Klient nie był przekonany do tego kierunku. Wyjaśniliśmy jednak zalety dodatkowych treści. W skrócie – pomagają zbudować autorytet strony, można też je wykorzystać, by wzmocnić linkowanie wewnętrzne, czy do promocji lokalnej na Facebooku (ustawiamy reklamę na Kraków z linkiem do artykułu opisującego dany problem). Plus oczywiście pomagają ściągnąć ruch.

Efekty

100fraz w wynikach top 3

400fraz w wynikach top 10

4000wejść miesięcznie

Współpracę zaczęliśmy w 2017 roku. Od tego czasu widoczność powoli rosła aż do października 2017 roku. Tu można zauważyć duży skok. To czas, kiedy wdrożona została nowa struktura z rozbudowaną ofertą oraz dodane zostały pierwsze treści z bazy wiedzy. Od tego momentu widoczność rosła. Spadek zaznaczony na wykresie to medic update, który dotknął wiele stron medycznych, w tym omawianą w tym case study. Po kolejnej, marcowej aktualizacji, widoczność wróciła i obecnie jest na rekordowych poziomach.

Potwierdzenie wzrostów mamy również w ruchu bezpłatnym:

I jeszcze pozycje części fraz na dzień dzisiejszy:

 

pozycje-podolog
 

Co ciekawe, dla wielu zapytań strona pojawia się wysoko zarówno w wynikach jak i trójpaku mapek:

wyniki - mapy

Czy jednak był to wartościowy ruch, który przekładał się na nowych pacjentów? Na samym początku współpracy skonfigurowaliśmy cele i zdarzenia, które pozwoliły nam sprawdzić jakość sprowadzanego ruchu.

 

cele-ruch
 

Jak widać, wraz ze wzrostem ruchu rosła też liczba realizowanych celi, co było dla nas potwierdzeniem, że prowadzone działania przynoszą zamierzone efekty.

Podsumowanie

Przemyślana strategia łączenia ruchu z reklam i równoczesnego rozwoju ruchu bezpłatnego przyniosły szybko efekty w postaci zapytań i rejestracji pacjentów. W pierwszym okresie nacisk na reklamę był większy, aby zapewnić odpowiednią liczbę pacjentów, później wraz ze wzrostem ruchu bezpłatnego koszty reklam mogły być nieco obniżone.