LOADING

Marketing dla poradni onkologicznej – pozycjonowanie lokalne niszowego tematu

Klient

Prywatna placówka medyczna zajmująca się leczeniem onkologicznym. Poza konsultacjami dla pacjentów w trakcie leczenia zajmuje się też badaniami profilaktycznymi oraz mniejszymi zabiegami (usuwanie znamion itd.).

Cel

Celem naszych działań było zwiększenie liczby pacjentów umawiających się na prywatne wizyty. Placówka zatrudnia wielu specjalistów, w tym chirurgów, dzięki czemu oferta możliwych zabiegów jest szeroka. Do tej pory strona nie generowała zbyt wielu zapytań.

Działania

Z klientem ustaliliśmy budżet podzielony na dwie części – działania reklamowe i działania SEO.

Poza typowymi frazami związanymi z samym onkologiem (onkolog, dobry onkolog itp.) pacjenci szukają też konkretnych zabiegów. Koszty kliknięć nie są tu wysokie i te grupy fraz bardzo dobrze nadawały się na reklamy tekstowe Google Ads. Dzięki temu nawet przy niedużym budżecie reklamowym już od samego początku udało się ściągnąć ruch płatny, który dobrze konwertował.

W przypadku działań związanych z SEO czekała nas tu większa przebudowa. Stara strona wymagała wielu poprawek, które opisaliśmy w dokumencie z zaleceniami. Ostatecznie Klient zdecydował się nie poprawiać starej strony, a zamiast tego zlecił stworzenie nowej strony od podstaw, z uwzględnieniem naszych uwag (szczególnie do treści i prezentacji oferty). Na nowej stronie znalazła się oferta rozbita na podstrony według świadczonych usług. Pojawiła się też baza wiedzy.

Poza stroną ważna była optymalizacji wizytówki Google Business, która nie była wcześniej nawet zweryfikowana.

Przy linkowaniu skupiliśmy się tradycyjnie na stworzeniu w miarę zróżnicowanego profilu linków, na który składały się linki pochodzące ze źródeł jak:

  • medyczne katalogi
  • ogłoszenia
  • fora o urodzie – dyskusje o skórze, znamionach
  • artykuły publikowane na blogach o urodzie i zdrowiu
  • zaprzyjaźnione placówki medyczne
  • inne

Nie mówimy tu o dużych ilościach, bardziej zależało nam na powolnym przyroście zróżnicowanych linków tak by zbudować zaufanie.

Szpitale jako konkurencja

Temat pozornie nie wydaje się bardzo konkurencyjny, jednak tu natrafiliśmy na ciekawą sytuację. W top 10 można spotkać strony szpitali, mają one często mocne domeny i duże zaufanie w oczach Google. Te które są dobrze zoptymalizowane (lub nawet zoptymalizowane w podstawowym zakresie) mają wysokie pozycje i stanowią konkurencję. Oczywiście miejsc jest przeważnie 10 i starczy i dla szpitali i dla strony naszego Klienta :). Niemniej, jest to jednak niecodzienna konkurencja.

Poniżej przykład Szpitala Zakonu Bonifratrów:

szpital bonifratrów - linki

Linki z ponad 700 domen, często bardzo mocnych i zaufanych. Nawet pomimo braków optymalizacyjnych strona wychodzi wysoko na wiele fraz dzięki mocy swojej domeny.

Efekty

Dzięki optymalizacji, poszerzaniu treści oraz linkowaniu udało się zwiększyć tematyczny ruch na stronie:

onkolog - ruch bezpłątny

Założyliśmy też cele, by lepiej śledzić jakość ruchu:

założone cele - google analytics

Niżej wykres dla realizacji wszystkich celów, ale możemy też wybrać poszczególne cele i sprawdzać indywidualnie jak zmieniała się ich realizacja w danym okresie:

wykres realizacji celu - google analytics

Podsumowanie

To przykład pozycjonowania w nieco niszowej branży. Wciąż jednak sprawdzają się tu metody z bardziej komercyjnych czy konkurencyjnych projektów – łączenie reklam tekstowych, optymalizacja wizytówki w Google Business, optymalizacja strony, rozbicie oferty.

Podaj dalej
Szymon Spychała

Wspólnik w Carted.pl. Pasjonat tematyki e-commerce i możliwości rozwoju oraz zarabiania jakie daje internet. Twitter: https://twitter.com/simonsaysseo

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *