Klinika medycyny estetycznej w Krakowie. Oferuje szeroką ofertę zabiegów od typowo kosmetycznych po zabiegi operacyjne.

Cel

Klinika jest nowa na rynku. Celem był rozwój marki od podstaw na rynku lokalnym. A mówiąc konkretniej – właścicielom zależało na ściągnięciu klientów już od pierwszego dnia otwarcia. Strategia długoterminowa budowy widoczności w wyszukiwarce też była ważna, ale od pierwszego dnia klinika musiała zacząć zarabiać.

Działania

Jako że kluczowe było ściągnięcie klientów już od początku otwarcia to nacisk położyliśmy na działania reklamowe. Rozbiliśmy je na dwa obszary:

  • reklamy tekstowe Google Ads – głównie pod szukane zabiegi
  • szersza promocja na Facebooku – w celu budowy marki

Gdzie każdy obszar był tu dla nas równie ważny. Dzięki reklamom tekstowym możemy ściągać ruch na konkretne zabiegi. Dzięki Facebookowi i Instagramowi możemy budować zasięg i docierać do potencjalnych zainteresowanych.

Poniżej przykład prowadzonej kampanii reklam tekstowych:

reklamy - frazy

W pierwszych miesiącach udział ruchu wyglądał następująco:

ruch - kanały - pierwszy okres współrpacy

Obecnie, po pół roku prac ciężar przesuwa się bardziej w stronę ruchu organicznego:

ruch podział obecnie

Docelowo chcemy by to ruch organiczny był źródłem numer 1 wejść na stronę oraz by pozostałe kanały płatne i social media uzupełniały ruch. Nie można jednak zbudować od razu ruchu organicznego, dlatego budżet na wspomniane reklamy przydaje się szczególnie już na samym początku.

Co do samych działań SEO to tu współpracowaliśmy z agencją tworzącą stronę internetową kliniki, dzięki czemu mogliśmy przedstawić nasze uwagi odnośnie optymalizacji i treści już na tym etapie. W efekcie już po uruchomieniu strony była ona zoptymalizowana i miała dobrze ułożoną strukturę. Domena jest linkowana powoli, na razie koncentrujemy się na zdobywaniu linków z tematycznych źródeł – głównie blogi o urodzie i zdrowiu.

Efekty

Poniżej kilka szczegółów na temat efektów wypracowanych w pierwszym roku działań:

2kanały ruchu – organiczny i reklamy

133fraz w top 10 w pierwszym roku działań

1100fraz w top 50 w pierwszym roku działań

Ruch organiczny rośnie regularnie od pierwszych miesięcy współpracy:

Przyrost liczby fraz w top 3 i top 10:

I Przyrost liczby fraz w top 50:

Jak u każdego naszego Klienta, wdrożyliśmy Google Tag Managera i zaczęliśmy mierzyć cele. Poniżej realizacja celów od początku działań:

google tag manager - realizacja celów

Nauka i nowe doświadczenia

Przy rozwoju nowej strony i marki trzeba podjąć decyzję – na ruch z jakich kanałów stawiamy? Dużo zależy od budżetu. Częsty błąd to próba rozwoju firmy przy braku budżetu marketingowego. W opisywanym case study dysponowaliśmy odpowiednimi środkami i mogliśmy położyć nacisk na kilka kanałów – głównie na reklamę (większa część budżetu) oraz pozycjonowanie.

Reklama od pierwszego dnia zaczęła ściągać tematyczny ruch. To bardzo ważne dla każdego biznesu, by ruch i pierwsi klienci pojawili się jak najszybciej.

Wypracowanie wzrostów w ruchu organicznym (z wyszukiwarki) zawsze zajmuje czasu. Ten czas można właśnie kupić z pomocą reklam. Nawet tutaj, stawiając na w miarę możliwie jakościowe linkowanie z zewnątrz, zajęło kilka miesięcy, nim pojawiły się zauważalne wzrosty i blisko rok zanim udało się zwiększyć widoczność tak by przekładała się ona na ruch i większą liczbę zapytań od klientów.

Dopasowanie i podział budżetu to zawsze wyzwanie – szczególnie przy nowych projektach. Ważna jest dobra komunikacja z klientem, ustalenie budżetu na marketing, następnie celów i ram czasowych kiedy jest szansa by dane cele osiągnąć. Na bazie tych informacji możemy zarekomendować podział środków oraz przedstawić strategię działań.