LOADING

Klinika medycyny estetycznej – rozwój marki od podstaw

Klinika medycyny estetycznej - rozwój marki od podstaw 1

Klient

Klinika medycyny estetycznej w Krakowie. Oferuje szeroką ofertę zabiegów od typowo kosmetycznych po zabiegi operacyjne.

Cel

Klinika jest nowa na rynku. Celem był rozwój marki od podstaw na rynku lokalnym. A mówiąc konkretniej – właścicielom zależało na ściągnięciu klientów już od pierwszego dnia otwarcia. Strategia długoterminowa budowy widoczności w wyszukiwarce też była ważna, ale od pierwszego dnia klinika musiała zacząć zarabiać.

Działania

Jako że kluczowe było ściągnięcie klientów już od początku otwarcia to nacisk położyliśmy na działania reklamowe. Rozbiliśmy je na dwa obszary:

  • reklamy tekstowe Google Ads – głównie pod szukane zabiegi
  • szersza promocja na Facebooku – w celu budowy marki

Gdzie każdy obszar był tu dla nas równie ważny. Dzięki reklamom tekstowym możemy ściągać ruch na konkretne zabiegi. Dzięki Facebookowi i Instagramowi możemy budować zasięg i docierać do potencjalnych zainteresowanych.

Poniżej przykład prowadzonej kampanii reklam tekstowych:

reklamy - frazy

W pierwszych miesiącach udział ruchu wyglądał następująco:

ruch - kanały - pierwszy okres współrpacy

Obecnie, po pół roku prac ciężar przesuwa się bardziej w stronę ruchu organicznego:

ruch podział obecnie

Docelowo chcemy by to ruch organiczny był źródłem numer 1 wejść na stronę oraz by pozostałe kanały płatne i social media uzupełniały ruch. Nie można jednak zbudować od razu ruchu organicznego, dlatego budżet na wspomniane reklamy przydaje się szczególnie już na samym początku.

Co do samych działań SEO to tu współpracowaliśmy z agencją tworzącą stronę internetową kliniki, dzięki czemu mogliśmy przedstawić nasze uwagi odnośnie optymalizacji i treści już na tym etapie. W efekcie już po uruchomieniu strony była ona zoptymalizowana i miała dobrze ułożoną strukturę. Domena jest linkowana powoli, na razie koncentrujemy się na zdobywaniu linków z tematycznych źródeł – głównie blogi o urodzie i zdrowiu.

Efekty

Ruch organiczny rośnie regularnie od pierwszych miesięcy współpracy:

przyrost ruchu bezpłatnego

Podobnie widoczność w top 10:

klinika - widoczność top 10

I widoczność top 50:

klinika - widoczność top 50

Standardowo, jak u każdego naszego Klienta, wdrożyliśmy Google Tag Managera i zaczęliśmy mierzyć cele. Poniżej realizacja celów od początku działań:

google tag manager - realizacja celów

Podsumowanie

To dopiero pierwsze pół roku współpracy za nami. Mamy za sobą optymalizację oraz początek linkowania. W planach jest dalsze wzmacnianie domeny, rozbudowa treści. Chcemy też poszerzyć działania w kanałach social media, gdyż przy niskich kosztach dobrze konwertują. W przyszłości to case study zostanie zaktualizowane o bieżące wyniki.

Podaj dalej
Szymon Spychała

Wspólnik w Carted.pl. Pasjonat tematyki e-commerce i możliwości rozwoju oraz zarabiania jakie daje internet. Twitter: https://twitter.com/simonsaysseo

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *