LOADING

Kancelaria adwokacka – liczy się top 3

Kancelaria adwokacka - liczy się top 3 1

Klient

Adwokat z dużego, kilkuset tysięcznego miasta. Prowadzi kancelarię, w której pracuje 5 osób. Jest to raczej klasyczny przypadek pozycjonowania lokalnego, ale jest tutaj kilka ciekawych rzeczy o których warto wspomnieć.

Cel

Klientowi zależało przede wszystkim na najważniejszych pozycjach typu adwokat {miasto} tak by trafiły do top 3. Zauważył, że w ciągu ostatnich lat sytuacja na rynku zaczęła się zmieniać – swoje małe kancelarie zaczęło otwierać wielu młodych prawników i adwokatów i stawiali oni na dość agresywne metody pozycjonowania, co w rezultacie powodowało że strona naszego Klienta była na dalekich pozycjach.

Nieuczciwe działania poprzedników

Zgłosił się do nas, bo poprzedni specjalista ds. marketingu przez blisko rok nie wypracował zadowalających efektów.

Oczywiście pierwszą rzeczą, którą zrobiliśmy było sprawdzenie linkowania wykonanego przez poprzedników.

Jakie było nasze zdziwienie, gdy w Search Console znaleźliśmy… 3 linki. Słownie trzy. Na dodatek były to raczej przypadkowe linki, nie dodane przez agencję czy specjalistę. Inne narzędzia też nie wskazywały na obecność innych linków, które mogły zostać nieujęte w Search Console.

Przez rok zapewniali Klienta, że podejmują działania, gdy tymczasem poza bardzo podstawową optymalizacją i napisaniem kilku tekstów nie zrobili nic więcej, pobierając mimo wszystko opłatę za prace.

To głównie problem braku raportowania przez zleceniobiorcę i braku wiedzy Klienta. Nie każdy wie, że może poprosić o raport z działań. Gdyby takie raporty były wysyłane co miesiąc, dużo szybciej można by się zorientować o braku działań.

Nastawienie na frazy

Nie jesteśmy zwolennikami skupiania się tylko na frazach. Są one oczywiście istotne, szczególnie dla biznesów lokalnych. Jednak mimo wszystko obszary jak ruch czy widoczność również powinny być brane pod uwagę przy wyznaczaniu celów i ocenie efektów prac. Tu jednak ze strony Klienta pojawiła się wyraźna deklaracja, że zależy mu głównie na pozycjach dla głównych fraz dla jego biznesu.

Na początku chciał się skupić na 2-3 frazach. Po analizie przygotowaliśmy jednak szerszą listę kilkunastu fraz. Zależało nam, by część fraz można było pozycjonować na podstrony a część na stronę główną.

Działania

Działania podzielone zostały na dwa obszary – ułożenie strategii optymalizacji strony oraz strategii linkowania.

Najpierw zadbaliśmy o rozbudowanie struktury z ofertą, bo do tej pory była tylko jedna zbiorcza podstrona. Rozbiliśmy ją według obszarów specjalizacji naszego Klienta. Następnie przygotowaliśmy zalecenia do treści. Na stronie głównej oraz podstronach ofert zostało dodane sporo opisów przybliżających bardziej szczegółowo proponowane działania. Nie zapomnieliśmy o blogu, który jednak zaczął być rozwijany później, jak już dodane były treści na najważniejszych podstronach ofert i stronie głównej.

Całość uzupełniliśmy optymalizacją nagłówków, metatagów oraz wzmocnieniem linkowania wewnętrznego. Dodatkowo poza optymalizacją SEO wzięliśmy pod uwagę optymalizację title oraz description pod kątem klikalności (CTR).

Przy zdobywaniu linków z zewnątrz postawiliśmy na powolne zdobywanie dobrych linków. Jako ze domena nie miała praktycznie żadnych linków to zależało nam na zbudowaniu jej zaufania. Dopiero po dłuższym czasie zaczęliśmy też dodawać linki o bardziej sprzedażowych kotwicach. W końcu celem było tutaj osiągnięcie jak najlepszych pozycji.

Efekty

Po około pół roku działań frazy zbliżyły się do top 10. Jako że wcześniej były w drugiej 50-ce lub nawet poza setką to przekonało Klienta, że są postępy choć oczywiście nie zabrakło pytań, kiedy będą lepsze efekty. Po około roku udało się wprowadzić większość fraz do top 10. Po półtora roku frazy weszły w większości do top 3.

kancelaria adwokacka - pozycje

Czy można było osiągnąć te efekty szybciej? Pewnie tak. Tu jednak trzeba zaznaczyć, że pracowaliśmy na bardzo małym budżecie (obecnie jest to nasz drugi od końca klient pod kątem opłat). Dlatego właśnie pewne działania jak wzmacnianie domeny czy zdobywanie linków były rozkładane na dłuższe okresy czasu.

Podsumowując

Trzeba pamiętać, że tak mocne skupianie się na frazach to nie jest standardowe, zalecane podejście. Trzeba brać pod uwagę ruch długoogonowy, widoczność i próbę budowy ruchu z różnych kanałów (social itp.). W tym przypadku, przy dużym nacisku na treści oraz przemyślane linkowanie udało się wypracować bardzo dobre efekty.

Podaj dalej
Szymon Spychała

Wspólnik w Carted.pl. Pasjonat tematyki e-commerce i możliwości rozwoju oraz zarabiania jakie daje internet. Twitter: https://twitter.com/simonsaysseo

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *