LOADING

Centrum ortopedii i medycyny sportowej – case study

klinika-sportowa-zdjecie

Czytając to case study, dowiesz się między innymi:

  • jak udało się zwiększyć ruch o ponad 300%
  • jakie działania były najważniejsze w pierwszym etapie
  • jak serwis poradził sobie z Medic Update
  • ile czasu zajęło wypracowanie efektów

Klient

Jedno z największych w Polsce centrum ortopedii i medycyny sportowej. Specjalizuje się w pomocy sportowcom – od rehabilitacji po przeprowadzanie skomplikowanych zabiegów i operacji. Poza sportowcami pomoc znajdą tu też inni ludzie, którzy zmagają się z trudnymi kontuzjami i urazami mięśniowymi czy układu kostnego.

Cel

Celem są tu głównie zapytania – telefoniczne, mailowe a następnie ich konwersja na rejestrację. Dlatego najważniejsze przy działaniach było zwiększenie ruchu z wyszukiwarki – zarówno płatnego (reklamy Google Ads) jak i bezpłatnego (ruch organiczny).

Wyzwania

Klient wcześniej współpracował z inną agencją, ale był niezadowolony z braku efektów. Po analizie sytuacji okazało się, że mamy tu kilka potencjalnych problemów:

  • z Pandą – czyli algorytmem oceniającym stronę pod kątem jakości treści
  • z karą algorytmiczną za niskiej jakości linki

które skutecznie utrudniały stronie wzrosty.

Zaczęliśmy od ich usunięcia.

W kwestii złego linkowania skupiliśmy się na dokładnej analizie profilu linków, przejrzeniu każdego linka i zrobienia listy linków spamowych i małowartościowych, które później były zgłoszone jako niechciane poprzez narzędzie Google Disavow Tool.

Więcej pracy czekało nas przy pracy z treściami. Na początek przeprowadziliśmy audyt techniczny. Za jego sprawą usunęliśmy dużo bezwartościowych podstron (tagi, puste podstrony, kopie itd.). Takie wyczyszczenie indeksu z mało wartościowych podstron zawsze pomaga. Tu jednak nie był to koniec działań. Na nowo trzeba było przemyśleć i rozplanować strukturę strony z uwzględnieniem dwóch obszarów:

  • oferty – powinna być rozbita na więcej podstron, według szukanych zabiegów
  • sekcji dział wiedzy – jakie artykuły powinny być pisane przez copywriterów, jak powinny być optymalizowane itd.

Przy współpracy z Klientem oraz jego copywriterami udało się dopracować oba te obszary. Ważna dla nas była szczególnie sekcja wiedzy, bo miała największy potencjał na ściąganie ruchu osób, które szukały informacji o leczeniu różnych schorzeń. Tutaj ściśle współpracowaliśmy z zespołem copywriterów – przeszkoliliśmy ich z odpowiedniego formatowania tekstów, dokonywania podstawowej analizy słów kluczowych, w sposobach szukania tematów do opisania itd.

Linkowanie

Po dopracowaniu optymalizacji serwisu, ułożeniu strategii odnośnie treści, skupiliśmy się na linkowaniu. Tu musieliśmy pamiętać o historii złego linkowania wykonanego wcześniej. Te złe linki zostały zgłoszone, ale w przyszłości, by domena mogła odzyskać zaufanie, potrzebne było dodawanie linków o lepszej jakości. Dlatego postaraliśmy się o linkowanie ze źródeł jak:

  • linki z artykułów, publikowane na tematycznych serwisach (kategorie jak zdrowie, uroda, sport)
  • linki z katalogów firm i placówek medycznych
  • linki z for poświęconych zdrowiu
  • inne

Nie nastawialiśmy się na ilość, a jak zawsze priorytetem była jakość dodawanych linków.

Medic update

Rok 2019 to rok dużych zmian w algorytmie, które szczególnie dotknęły strony poświęcone zdrowiu. Również ten serwis stracił na widoczności, przy czym traciły frazy ogólnopolskie, dużo mniejsze wahania były na frazach nastawionych na dane miasto czy region.

Działania reklamowe

Jako uzupełnienie działań SEO prowadzimy też kampanie reklamowe. Jako że po czasie udało się wypracować duży ruch z kanału organicznego to reklamy zawęziliśmy do usług najbardziej marżowych. Reklamy prowadzimy w tym przypadku głównie w ramach Google Ads.

Co jakiś czas pojawiają się kampanie sezonowe, skierowane do biegaczy, do narciarzy itd. Tutaj często korzystamy też z reklam na Facebooku, bo pozwalają one na łatwe targetowanie tego typu odbiorców.

Efekty

Poniżej wykres ruchu organicznego w ujęciu miesięcznym. Udało się kilkukrotnie zwiększyć poziom ruchu – na początku miesięcznie odwiedzało serwis około 10-20 tys. użytkowników. Po około 2 latach ten poziom przekracza 70 tys. użytkowników miesięcznie.

ruch-organiczny-ortopeda

Podsumowanie

Nacisk na tworzenie wartościowych treści połączony ze zdobywaniem wartościowych linków pozwolił dość szybko zwiększyć ruch oraz liczbę zapytań.

Podaj dalej
Szymon Spychała

Wspólnik w Carted.pl. Pasjonat tematyki e-commerce i możliwości rozwoju oraz zarabiania jakie daje internet. Twitter: https://twitter.com/simonsaysseo

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *