LOADING

Centrum kardiologiczne – case study

serce-centrum-kardiologiczne

Klient

Centrum kardiologiczne w dużym mieście wojewódzkim. Po zgłoszeniu do nas strona z praktycznie zerowym ruchem oraz widocznością, niedawno utworzona. Do tej pory pacjenci pochodzili głównie z serwisu Znany Lekarz, czasem z map Google.

Cele

Celem było zbudowanie ruchu oraz rozpoznawalności centrum kardiologii z dużego miasta wojewódzkiego. Strona była nowa, z małą ilością treści. Postawiliśmy na:

  • Całkowitą przebudowę strony – z naciskiem na stronę główną oraz rozbicie oferty na poszczególne podstrony
  • Optymalizację serwisu
  • Ułożenie strategii content marketingowej – pomogliśmy Klientowi ułożyć plan odnośnie treści – rodzaj tekstów, tematyka, formatowanie i inne
  • Pozycjonowanie lokalne – mapy i wyniki organiczne
  • Prowadzenie kampanii Adwords – przy niedużym budżecie udało nam się zapewnić pierwsze miejsca w wynikach reklam, co znacznie pomogło przy budowie rozpoznawalności marki i oczywiście ściąganiu ruchu

Działania

W pierwszej kolejności działania skupiliśmy na zmianach na stronie internetowej. Pierwotnie miała ona formę one-pagera czyli wszystkie informacje były ujęte w ramach strony głównej. Rozbiliśmy strukturę na więcej podstron, głównie pod kątem świadczonych usług jak badania usg, badania ekg, konsultacje, echo serca i inne.

Dodatkowo utworzyliśmy dedykowane podstrony dla każdego kardiologa. To warto robić nie tylko po to, by zaprezentować zespół. Ludzie szukają też po nazwiskach specjalistów, szczególnie ma to miejsce w przypadku branży medycznej gdzie specjalistów w danym mieście jest często kilku lub kilkunastu. Dzięki takiemu przygotowaniu dedykowanych podstron dla każdego lekarza strona ma większe szanse na pojawienie się wysoko na zapytania związane z nazwiskiem danego specjalisty.

Po przygotowaniu i rozpisaniu struktury strony, położyliśmy nacisk na odpowiednie przygotowanie treści na wszystkich podstronach.

Dodatkowo, te same podstrony (dotyczące poszczególnych zabiegów) posłużyły nam jako landingi przy prowadzonych kampaniach reklamowych.

Kolejny etap przy pozycjonowaniu to wzmocnienie domeny z pomocą linków z zewnątrz. Zdobyliśmy różne rodzaje linków jak:

  • linki z katalogów medycznych, baz danych lekarzy, placówek medycznych
  • linki z katalogów firm (tzw. NAPy)
  • linki z ogłoszeń
  • linki z forum na temat zdrowia
  • linki z artykułów publikowanych na blogach i portalach, poruszających tematykę zdrowia
  • i inne

Postawiliśmy na zróżnicowanie profilu linków i zadbanie o jego jakość. Celem nigdy nie była ilość linków.

Efekty

Dość szybko pojawiły się pierwsze wzrosty w ruchu oraz widoczności.

kardiolog - zmiana liczba fraz w top 10 od początku współpracy

Co do pozycji to dostanie się do top 10 dla najważniejszych fraz (kardiolog miasto oraz frazy związane z zabiegami) zajęło około 6 miesięcy. Drugie tyle czasu trwało dostanie się do top 3. W większości tego typu branż związanych z konkretną niszą trzeba właśnie liczyć te 6-12 miesięcy na wypracowanie dobrych pozycji. Jeśli branża jest bardziej konkurencyjna (tzn. konkurencja jest bardzo liczna i większość aktywnie się pozycjonuje) to wtedy taki okres się wydłuża.

kardiolog-pozycje-top10

Obecnie strona notuje około 3000 wejść miesięcznie, w porównaniu z niecałymi 100 na początku naszych działań. Większość głównych pozycji znajduje się w top 3. Dodatkowo, na wiele zapytań strona pojawia się zarówno na wynikach trójpaku mapek jak i na początku wyników organicznych.

Wejścia organiczne są uzupełnione o prowadzone kampanie reklamowe w Google Ads. Działania reklamowe dotyczą ściągnięcia ruchu na główne frazy jak „kardiolog miasto” oraz frazy związane z zabiegami. Po czasie udało się nam obniżyć koszty klików i utrzymać pierwsze miejsce w wynikach płatnych.

Podsumowanie

Udało się tutaj w pełni zdominować pierwszą stronę wyników. Dla najważniejszych zapytań strona centrum kardiologicznego jest obecna w trzech różnych miejscach na pierwszej stronie – w formie reklamy, jako wynik na trójpaku mapek oraz jako wynik organiczny w top 3.

Osiągnięcie takich efektów zajęło trochę czasu. Teraz jednak marka naszego Klienta jest rozpoznawalna na lokalnym rynku, liczba zapytań od pacjentów stale rośnie.

Podaj dalej
Szymon Spychała

Wspólnik w Carted.pl. Pasjonat tematyki e-commerce i możliwości rozwoju oraz zarabiania jakie daje internet. Twitter: https://twitter.com/simonsaysseo

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *