LOADING

Adwokat w Krakowie – wielkie sprzątanie

Klient

Kancelaria adwokacka z Krakowa. Świadczy szeroki zakres usług – od prawa rodzinnego po obsługę prawną firm i korporacji.

Cele

Strona kancelarii była pozycjonowana przez krakowską agencję. Była to jednak usługa za 300zł i przez ponad rok nie przyniosła żadnych efektów w postaci lepszego ruchu czy pozycji głównych fraz.

Działania – na początek sprzątanie

Wiedząc, że wcześniej Klient płacił 300zł za pozycjonowanie spodziewaliśmy się dwóch scenariuszy:

  • minimalnej liczby dodanych linków
  • dużej liczby linków o spamowym charakterze

W takich sytuacjach wolimy jak poprzednie agencje linkowały minimalnie, co ułatwia dalsze prace.

Niestety, tutaj poprzednia agencja dość mocno do serca wzięła sobie zasadę „link do linka i będzie jedynka”. Duża liczba linków z for, profili, katalogów nie przełożyła się jednak na wzrosty. Nie ma w tym nic dziwnego, już dawno takie linkowanie przestało działać i wyrządza więcej szkód niż pożytku.

Zaczęliśmy od dokładnej analizy linków wskazujących na domenę klienta. Jako że było ich sporo, do analizy użyliśmy narzędzie Clusteric, a następnie najbardziej podejrzane lokalizacje przejrzeliśmy ręcznie.

W rezultacie powstała lista ponad kilkuset linków, które potencjalnie mogły szkodzić serwisowi i zdecydowanie miały spamowy charakter. Lista ta została zgłoszona w narzędziu Disavow.

W dalszym etapie podjęliśmy próbę usunięcia niektórych linków. Do części z serwisów zachowały się dane do logowania do profili, przy innych kontaktowaliśmy się z właścicielami. W ten sposób fizycznie udało się usunąć około 35-40% spamowych linków. Co do tych, które zostały, tu musiało wystarczyć ich zgłoszenie w narzędziu Disavow.

Optymalizacja serwisu

Pierwszym krokiem było mocniejsze rozbicie struktury. Do tej pory, co dość często można spotkać na stronach firmowych, oferta była zgromadzona w ramach jednej podstrony. To utrudnia pozycjonowanie, szczególnie jeśli oferta jest szeroka jak w tym przypadku.

Jeśli oferta jest rozbita i poszczególne usługi mają swoje podstrony to od razu mamy dwie zalety takiego rozwiązania:

  • każda usługa ma swój title i h1, które można dodatkowo zoptymalizować
  • można wykorzystać linkowanie wewnętrzne, by wzmocnić poszczególne podstrony ofert

Poza zmianami w strukturze optymalizacja przebiegała raczej standardowo – poprawki w linkowaniu wewnętrznym, modyfikacje metatagów, nagłówków i zalecenia do treści.

Linkowanie

Przez ponad pół roku linkowanie miało bardzo neutralny charakter. Było to głównie linkowanie z kotwicami typu adres URL czy marka. Główny nacisk położyliśmy tu na tematykę serwisów, z których zdobywaliśmy linki. Były to lokalizacje jak blogi o finansach, prawie, ekonomii czy portale o podobnej tematyce. Co do samych linków to były to różne linki jak linki śródtekstowe z artykułów, czy linki z komentarzy (jako linki nofollow).

Celem linkowania było odbudowanie zaufania domeny. Przez zbyt długi czas dodawane były spamowe linki by teraz zacząć mocniejsze linkowanie. Stąd decyzja o spokojniejszym podejściu do tematu zdobywania linków.

Efekty

Współpracę zaczęliśmy pod koniec 2017 roku. Pierwsze miesiące współpracy poświęciliśmy na wspomniane porządki w linkowaniu, przebudowę struktury i optymalizację. Sama widoczność była niska. Zaczęliśmy linkowanie, ale uprzedziliśmy Klienta o tym, że może to zająć nawet rok. Z jednej strony mieliśmy zgłoszone spamowe linki, z drugiej dodawane były linki nowe. Wszystko to Google musiał wziąć pod uwagę a z doświadczenia wiemy, że to długotrwały proces.

Poniżej wykres widoczności top 10:
widoczność top 10

Oraz wykres widoczności top 50:
widoczność top 50

Wzrost w widoczności przełożył się również na ruch:

google analytics - ruch bezpłatny

Dodatkowo dane z Search Console:

search console - liczba kliknięć

search console - liczba wyświetleń

Co do obecności strony na główne frazy. Część z nich jest w top 10, część poza. Przez cały okres współpracy bardzo mało linkowaliśmy sprzedażowo, głównie z powodu wcześniejszej złej historii linkowania. Chcieliśmy najpierw odbudować zaufanie domeny tak by przełożyło się to na wzrost widoczności i ruchu. Dopiero teraz rozpocznie się proces, kiedy mocniej będziemy skupiać się na poszczególnych frazach.

Podsumowanie

To case study to jeszcze jedno potwierdzenie, że na pozycjonowanie trzeba czasu. Szczególnie jeśli wcześniej były dodawane spamowe linki, które trzeba było posprzątać.

Podaj dalej
Szymon Spychała

Wspólnik w Carted.pl. Pasjonat tematyki e-commerce i możliwości rozwoju oraz zarabiania jakie daje internet. Twitter: https://twitter.com/simonsaysseo

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *