LOADING

Analityka internetowa dla sklepów

Dlaczego analityka internetowa?

Dla klientów często najważniejsze są pozycje w Google. Dążą do osiągnięcia wymarzonej jedynki myśląc, że zapewni im to sukces. Drugim czynnikiem branym pod uwagę jest ruch na stronie – ilość sesji na dzień albo w skali miesiąca. Tymczasem priorytetowa powinna być konwersja ruchu w efekt.

Najprościej przedstawić to na przykładzie:

– serwis X ma dzienny ruch na poziomie 1000 wejść i współczynnik konwersji ruchu do ilości zapytań ofertowych na poziomie 0,5%, czyli jedynie 5 zapytań na dzień.

– serwis Y ma dzienny ruch na poziomie 100 wejść i współczynnik konwersji ruchu do ilości zapytań ofertowych na poziomie 10%, co daje mu 10 zapytań na dzień.

Dzięki analityce internetowej możliwy jest dokładny pomiar i interpretacja ruchu na serwisie. Pozwala to skupić się na najefektywniejszych źródłach wejść na stronę internetową.

Jak to badać?

W tym celu korzystamy z narzędzia Google Analytics (GA) umieszczonego w zbiorczym kontenerze Google Tag Managera (GTM).

Wspólnie z klientem ustalamy cele do pomiaru, przykładowo:

  • poprawnie wysłany formularz kontaktowy
  • przejście na podstronę kontakt
  • kliknięcie w button „poznaj ofertę”
  • pobranie załącznika PDF ze szczegółową ofertą

Następnie konfigurujemy je zarówno w GTM jak i GA w celu zbierania tych danych przez system. Od tej chwili informacje z jednodniowym opóźnieniem spływają do GA, gdzie można zacząć je interpretować.

Jak to wygląda w praktyce?

System na bieżąco uzupełnia dane statystyczne, a my przygotowujemy segmenty czyli podzbiory danych Analytics. Przykładowo mogą to być klienci którzy weszli na serwis z reklam AdWords albo z ruchu organicznego.

Dzięki tak przygotowanym danym możemy obserwować i analizować trendy ruchu, szukać najefektywniejszych jego źródeł i skupić na nich wszelkie działania. Pozwala to klientowi zaoszczędzić pieniądze (ograniczyć inwestycje w nieefektywne źródła ruchu), zwiększyć współczynnik konwersji oraz zysk.

Zapytaj o ofertę