LOADING

Jak pisać dobre teksty na bloga?

Blogosfera to dynamiczna część przestrzeni w sieci. Wykorzystywana jest nie tylko do spisywania własnych wrażeń i przemyśleń, ale ma również na celu informowanie potencjalnych Klientów o produktach i usługach, jakie oferują.

Coraz częściej strona kancelarii adwokackiej proponuje nie tylko opis swoich usług, ale także wpisy, dotyczące konkretnych problemów prawnych. Podobnie dzieje się na stronach, dotyczących finansów. Nie trzeba być ekonomistą, czy prawnikiem aby zrozumieć treści tam zamieszczane. Potencjał pisania bloga jest konkretny, im większy ruch wygeneruje na stronie właściciela, tym większe oznacza zyski.

Po co mi blog?

Niezależnie od tego, czy posiadasz już swojego bloga, czy dopiero przymierzasz się do jego publikacji, warto korzystać z doświadczeń najlepszych w tej branży. To ważne zwłaszcza, wtedy, kiedy prowadzisz swój biznes i zależy Ci na dotarciu do większego grona odbiorców. Pisanie bloga firmowego nie tylko powoduje zainteresowanie stroną, ale również pozwala wyprzedzić konkurencję w informowaniu o swojej działalności.

Na przykład, jeśli jesteś producentem lub sprzedawcą glazury, podaj informacje, jak ją układać na zwykłej przestrzeni a jak na mniej wymiarowej. Inspiruj, daj możliwość zadawania pytań, na które udzielaj odpowiedzi. Nie ograniczaj się tylko do fachowych porad. Pisząc o nowościach w branży budujesz obraz profesjonalisty, któremu leżą na sercu potrzeby Klienta.

Od czego zacząć?

Podstawą przy pisaniu bloga bez względu na jego tematykę jest publikowanie wartościowych wpisów. Ważny jest nie tylko dobór tematu, ale również forma, w jakiej zostanie przedstawiony. Przemyśl kompozycję treści, zadbaj o sprawdzenie błędów ortograficznych i stylistycznych – czytelnicy bywają bezlitośni w wytykaniu takich niedociągnięć.

Dobrze wybierz tytuł, ponieważ to on decyduje, czy ktoś będzie chciał przeczytać dołączony do niego tekst. Miarkuj swoją obecność w sieci. Pisanie kilku postów dziennie wcale nie zapewnia większej klikalności. Wiedz, że spragnieni, są bardziej lojalni niż przesyceni. Pisz regularnie, nie rób wielotygodniowych przerw, na przemian z wpisami, wstawianymi codziennie.

O ewentualnej dłuższej nieobecności uprzedź, podając datę, kiedy znowu będziesz dostępna. Jeśli chcesz, rób wpisy seryjnie, zacznij jakiś temat i podziel go na kilka części. Czytelnicy lubią takie wpisy z kontynuacją.

Na co zwracać uwagę?

W tekstach liczy się nie ich długość, ale jakość. Internauci nie wrócą na bloga, jeśli ich nie zainteresuje. Poszerzanie publikowanych treści powoduje poszerzenie grona odbiorców. Przy blogach firmowych ważne jest to, że kolejne wpisy zwiększają świadomość czytelnika, co sprawia, że zyskujesz potencjalnych Klientów. Blog to miejsce, gdzie budujesz swoją wiarygodność, jako osoba prywatna, lub marka.

Warto też fachowe informacje o produktach ubogacić newsami z życia firmy i jej pracowników. Przeładowanie treści słowami kluczowymi, reklamami, odnośnikami to coś, na co czytelnicy coraz częściej reagują negatywnie.

Podaj dalej

Subscribe for FREE Marketing Pro Newsletter!

Subscribers get the best curated content for you

Marta Kulik

Od 3 lat z sukcesem realizuje działania z zakresu link buildingu i copywritingu we własnym projekcie ChrumCreo. Zajmuje się także prowadzeniem kanałów Social Media.

Skomentuj

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane *